Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Något har lagt sig till rätta

Av Ewa - 23 september 2013 17:42

Strålande sol, ordentligt blåsigt och bara 11 grader - kanonskönt! Jag stavade mig genom samma runda som i fredags fast åt motsatt håll och det tog 60 minuter det med inklusive ett par pustpauser. Den här gången fick jag en endorfinkick, en rusch av rent välbefinnande. Det var så attans skönt att orka!! Tempot fanns där och likaså rytmen, bra musik i lurarna, härligt väder och så en skön trötthet i ryggen, närmare bestämt i ryggmusklerna. De är lite luriga, de däringa Bungy Pump-stavarna för tack vare att de fjädrar varje gång jag trycker ifrån, så känns det inte lika tungt som med vanliga stavar, men efteråt märker jag att musklerna har fått arbeta. Om du gillar stavgång, så investera i ett par Bungy Pump och jag tror inte att du ångrar dig!


En diffus, men positiv upplevelse i kroppen av att något har lagt sig till rätta, kommit på plats, klickat. Jag har ÄNTLIGEN kommit underfund med hur jag ska äta för att bli mätt och jag vet nu hur jag ska slippa ångesten som alltid infann sig vid middagen. Jag har hittat nya varianter av mina favoritträningar: gummiband och stavar. Jag har börjat med 2 vilodagar per vecka. Det fungerar. Det rullar på. Det känns rimligt. Om det sedan har klickat till så pass att jag dessutom går ned i vikt får jag se om 1 vecka, men som jag mår idag, just nu, så kvittar det.


  


PS. Pär är i Bonn på jobb-konferens om HDDD (Heavy Duty Diesel Diagnostics) och kommer hem på onsdag.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

24 september 2013 12:08

Så skönt att livspusslet med mat, vila och träning fungerar! Det är knepigt att få till det, så jag förstår att det känns jätteskönt.

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

24 september 2013 20:33

Knepigt är nästan en underdrift...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards