Alla inlägg den 9 september 2013

Av Ewa - 9 september 2013 21:30

"Never ever" med All Saints.


  


Av Ewa - 9 september 2013 16:26

What sort of god is this that you disobey almost every day?

What sort of god is this that you disobey almost every day?

You tell us to believe in you, but all I see is decay.

You ask us to have faith in you, lord, but all I see is inequality.

So come on down, come on down from your heavenly palace to the earthly ground.

Come on down, come on down from your heavenly home to the overflowed town.


Från "Come on down" med The Blow Monkeys


Visserligen gav gud människan fri vilja och tvådde därmed sina händer, men kan man verkligen ha det som ett stående argument? 


Det talas mycket om människorkärlek inom alla religioner, kärleken till din nästa, men jag anser att chansen till människokärlek är större bland oss icke troende eftersom vi inte rangordnar vår nästa beroende på vilken religion hon tillhör. 


  

Av Ewa - 9 september 2013 16:19

Det vete 17 om gårdagens vilodag innebar så mycket vila egentligen eftersom jag tvättade hela dagen (och det var mycket den här gången) och dessutom rengjorde kylen vilket tog 2 timmar. Nä, det blev ingen vila. Idag promenerade jag, stavlös, tur och retur apoteket och efteråt blev jag så j-a in i bängen trött och efter lunch var det bara att knata ned till Konsum för veckohandling.


Det var länge sedan jag hade en hungerdag, men idag är en sån dag och den är riktigt dålig.


  



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards