Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

Endorfinkick

Av Ewa - 30 juli 2013 16:52

Det regnar idag. Det började försiktigt vid lunch, så försiktigt att regndropparna såg ut som riktigt små snöflingor. Efter det tilltog det och det fortsätter och fortsätter och jag tycker att det är så skönt! En növändig paus från torkan (jag såg ett i förtid gulnat löv singla till marken) och från det ihärdiga och påträngande solljuset. Det är så skumt att lampor behövs. Det är bara 18 grader och klibbet från igår är borta.


Det blev ingen styrketräning förra veckan och jag saknade den, men idag blev det av. Det gick bra och jag fick till och med en endorfinkick som gav mig extra skjuts. Nästa gång är det dax att öka på antalet repetitioner. Jag undvek sit-upsen den här gången oxå pga nacken och det är väl inget jag sörjer direkt, men jag börjar undra hur länge stelheten ska sitta i.


När jag letade efter böcker som Helge Skoog har läst in, så hittade jag "Ers majestäts olycklige Kurt". Titeln gjorde mig nyfiken och när jag fick klart för mig att den är baserad på verkliga händelser, en skandal på 1950-talet med början 20 år tidigare, så köpte jag den. Vilken historia! Han läser så bra och det är ett underbart språk.


Innan jag själv fick barn, så utgjorde de ett obegripligt släkte. Innan Elin köpte Selma, så begrep jag inte på kaniner. Förr året kom Sylvan och jag inte överens, men i år går det betydligt bättre för nu vet jag ju hur de där långöronen fungerar. Hon är en riktig gulleplutt och är så skruttig jämfört med Selmis, men Sylvan är ovanligt liten för sin ras med för korta ben, för kort kropp och för korta öron för att hon ska kunna ställas ut, men vem tusan bryr sig om så'nt??


Den där stackars dockan som jag skrev om härom dagen, den så jag idag och den har bara en enda arm kvar på sin mjukstoppade tygkropp och ett öga kvar i huvudet  och så ligger den ute i regnet.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards