Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Millenium

Av Ewa - 4 april 2010 18:24

Tack för alla snälla kommentarer om min rygg, men det är inte så farligt. Jag har legat i soffan och sett "Män som hatar kvinnor del 1 och 2" på SVT Play och med hörlurar. Förvånansvärt bekvämt! Jag är inte imponerad av filmerna, men de är välgjorda och har mååånga bra skådespelare; det var inte många som jag inte kände igen. Jag har läst alla böcker och tycker att just "Män som hatar..." var den bästa och därför minns jag mycket från den. Jag får se om det blir fler överraskningar i de övriga.


Tumlaren torkar dagens sista tvätt, men jag får fortsätta i morgon. Den nya maskinen och tumlaren är bra. Trots att de är nya, så är de faktiskt bullrigare än de gamla, men Cylinda är tydligen det. Det finns en sak som jag tycker mindre bra om hos tumlaren, något som jag saknar från den gamla och det är att den nya saknar sk. skrynkelskydd; när tvätten är torr, så stannar den inte av utan slänger runt tvätten med jämna mellanrum för att den inte ska ligga och bli skrynklig. Det förhindrar även att tvätten ligger där i den fuktiga värmen och blir o-torr igen. Man kan inte få allt.

  


Elin och jag gick till Konsum för stödhandling och påfyllning av påskgodis till henne och Pär. Jag fick mig en liten promenad i alla fall och det är ljuvligt ute. Jag älskar att det är ljust så länge! Igår kom vi hem närmare halv 20 och det var fortfarande ljust.


Fridens.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards