Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Med facit i hand

Av Ewa - 13 februari 2009 16:15

Idag blev det en rask promenad på 75 minuter och med facit i hand, så kan jag säga att onsdagens beslut att avbryta den promenaden var helt rätt för som det kändes idag är så det SKA kännas! Ingen tyngd i kroppen, ingen trötthet och jag hade inga som helst problem med att veta hur långt det var kvar att gå. Bitvis hade jag motvind och den bet i näsan kan jag tala om!


Elin har varit hemma i tre dagar nu pga trötthet och småsnuva. I tisdags trappade hon upp till en hel Sertralin och biverkningarna kom som ett brev på posten med trötthet och mer oro. Läkaren sa att om hon känner av biverkningarna på ett tidigt stadium, så är det ett tydligt tecken på att kroppen svarar på medicinen och att hon kommer att bli hjälpt av den när inkörningsperioden är över.


Det blev ett dyk in på Konsum oxå och Elin hade beställt en påse med allt möjligt smågodis som hon inte har ätit på väldigt länge. Medan jag plockade ihop allt möjligt till henne, så kom jag på att inte jag heller har ätit just smågodis på flera månader. Det bidde en påse till mig med fast inte lika tung. ;-)


Igår Inatt började jag läsa "I en klass för sig" av Curtis Sittenfeld (det är en kvinnlig författare, men är inte Curtis ett pojknamn? Hon skriver inte under pseudonym.) Jag har den på engelska oxå, men den tog jag mig inte igenom. På svenska verkar den vara bra.


Fredax-fridens.

 
 
Ingen bild

catrin

14 februari 2009 12:09

hoppas biverkningarna ger med sig snart så hon känner lättnad, inte roligt sånt där! stor kram till dig o elin! ni är värda allt små godis i världen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards