Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Ewa - 4 februari 2009 17:10

Min MP3 för att promenera ensam utan musik är numera otänkbart.

Jag har fått en hel del gjort idag.

You Tube.


Fridens.

Av Ewa - 4 februari 2009 17:03

"Nöjd" med Veronica Maggio. Lyssna på texten. Den här damen kan artikulationens underbara, men bortglömda konst.

Av Ewa - 4 februari 2009 16:57

"Santa Maria" med Gotan Project. Den är med i filmen "Shall we dance?" med Richard Mr Handsome Gere och Jennifer Lopez. Ljudet på en video från You Tube är aldrig förstklassigt och i just den här låten är basen bas, så att säga. Plugga in lurarna om du har några och lyssna sedan på tango. Olé! 

Av Ewa - 4 februari 2009 16:47

.....det är svårt att lära en gammal hund nya trick. I det här fallet är jag den gamla hunden och tricket i fråga var att slå på mellanslagstangenten med vänster tumme medan den högra var bandagerad. Det gick långsamt de första dagarna, men sedan var det inga problem. Jag hade bandaget i bara 1,5 vecka, men nu har jag svårt att sluta använda vänster tumme till mellanslaget. Det är tydligen svår-ARE att lära en gammal hund ny-GAMLA trick. :-P   //Fridens.










Av Ewa - 4 februari 2009 16:09

Elin har varit hemma idag. Fortfarande trött efter förra veckans strapatser. I morgon är det dock nationella prov igen, så då måste hon ju gå. Det är uppsatsskrivning och det låter så kul att JAG oxå vill va' med!


En andra urusel natt på kort tid. Jag läste nästan 1 timme innan jag kröp i säng, men jag kunde inte somna. När jag väl somnade, så sov jag dåligt och vaknade femtielva gånger. Jag undrar om det har att göra med att jag har trappat ned på Theralen-dropparna? Om jag slutar tvärt, så är det omöjligt att sova i några nätter. Den här gången har jag trappat ned från 15 droppar till gårdagens 3 på ganska kort tid. Eftersom jag vet hur dåligt jag mår om sömnen sviker, så ökade jag till 4 droppar idag + att jag promenerade i 75 minuter. Det var väldigt skönt, men Den Sista Etappen (backar och trappor) var ett enda stort "UÄÄÄÄ!!". Jag har städat nedre buren oxå eftersom det är onsdag och när jag dammsög köksgolvet, så svepte jag vidare genom hallen och resten av nedervåningen när jag ändå hade ångan uppe. Hallen är inte rolig så här års med smutsvatten och grus från skorna + det vanliga höskräpet och spånet som alltid finns där. Nu är det dax för duschen UTAN PLASTPÅSE (ålrajt!!) och sedan ska tummen få lufta sig i någon timme.


Fridens.

Av Ewa - 4 februari 2009 12:04

....vad skillnaden är mellan de engelska titlarna "miss" och "ms"?


*det är en viss skillnad i uttalet oxå*

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards