Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Ewa - 1 februari 2009 22:05

4 av mina favoritprogram på tv:

Monk

Supernatural

Reaper

Jag ser mycket hellre på film!


4 saker som jag gjorde igår: 

Åt en semla.

Såg en fånig film ("Bee-movie").

Tvättade 2 maskiner.

Läste till strax efter midnatt.


4 saker som jag längtar till:
När vi sätter igång med vardagsrummet.

När vardagsrummet är färdigt.

Den nya tumnageln har vuxit ut.

Jag kan börja med styrketräningen igen.


4 Favorit restauranger: 

Köket här hemma.

Soffan i vardagsrummet.

Svärmors matsal i Stockholm.

Malaysia i Stockholm


4 Saker på min önskelista:
Så pass mycket pengar att jag aldrig behöver tänka på pengar mer.

Bli fri från depressioner och ångest.

Nå min målvikt.

Nya glasögon.


Det var det det!


Fridens.

Av Ewa - 1 februari 2009 16:28

Dagens promenad.

Marsvinen mår prima och ökar i vikt som de ska.

Jag SER FRAM EMOT våra renoveringsplaner.


Fridens.

Av Ewa - 1 februari 2009 16:09

JAG HAR PROMENERAT!! Pär och jag gick en runda som tog 65 minuter och tempot var hyfsat (utom i uppförsbackarna...). Det var VÄLDIGT skönt att komma ut! 4 minusgrader och mulet. På vänster hand hade jag min egen skinnhandske, men på höger hand hade jag en lånad tumvante från Elin. Själva tummen var tom och fladdrig. "Mamma, du kan inte gå ut med olika vantar!" protesterade Elin. Det kunde jag visst det! Det var tur att det var mösstemperatur ute för mitt hår är sååååå smutsigt (jag ska ta en lång-dusch senare) och jag döpte om mössan till en hårgömma. :-)


Det var dax för vägning och kloklippning av marsvinen. Lotta har gått om Tösen i viktligan och ligger på 1,3 kg. De övriga går upp i vikt som de ska. Det var den första kloklippningen för Humlan. Jag tror inte att hon vill göra om det. ;-) Nåna var en riktig piplisa när det gällde kloklippning, men hon har fått en, minst sagt, värdig efterföljare i Ellen. Jösses, vilka röstresurser! Det är INTE kul om man har huvudvärk, fråga Elin..... Det är tur att Ellen är så söt!


Elins kommande vecka är fullspäckad med nationella prov, BUP-besök och "Öppna hus" på några gymnasier. Tajmingen kunde vara bättre med tanke på hur hon mår, men de "Öppna husen" är inget måste och vi har redan kommit överens om att hon ska få en extra vilodag genom att stanna hemma i morgon. Jag kommer inte att vara hemma hela dagen för jag och tummen ska på återbesök på SöS.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards