Direktlänk till inlägg 2 augusti 2008

Är det bara jag......

Av Ewa - 2 augusti 2008 09:03

.....som inte känner den minsta yttepytte-press att jag MÅSTE vara utomhus så mycket som möjligt bara för att vädret är utöver det vanliga??

Jag VET att den svenska sommaren är kort och att man måste passa på och blablabla. NEJ! Om jag vill sitta inne och kura, så gör jag det oavsett väderlek. Vi har väl alla fått en fri vilja. Idag är det välsignat mulet och bara +19 och det går att vara utomhus i rörelse utan att bli helt urlakad efteråt.


Fridens.

 
 
S u S

S u S

2 augusti 2008 10:17

Själv är jag soldyrkare så jag mår nästan illa att vara inomhus när solen skiner. Men idag ska jag boa in mig i fåtölj och läsa bok

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

2 augusti 2008 10:18

Visst känns det som att man nästan bryter lagen för att man inte vill vara ute i solen! Men den här sommaren har jag inte brytt mig så mycket i det, utan stannat inne när jag velat, eftersom jag mår så himla dåligt i solen och värmen. Men visst känns det liiite som att man gör nåt fel...
Ännu värre känns det när man låter barnen vara inne i det fina vädret! Men de orkar ju inte heller med värmen och solen hur mycket som helst.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

2 augusti 2008 11:27

Nej, sanna mina ord. Det ÄR inte bara du. Jag skulle starkt kunna rekommendera att ni införskaffar en hammock :-)

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
sara

sara

2 augusti 2008 11:39

tack för kommentaren i min blogg, det verkar vara lika knöl som ditt marsvin hade men man blir ju så orolig att det kan vara något annat och inte sen kan bota det för att det har gått för lång tid.. jag ska nog ringa veterinären och fråga om hon tycker jag ska komma in eller avvakta. Tack!

http://sari.bloggagratis.se

 
Gröngöling

Gröngöling

2 augusti 2008 16:31

Kommer de inte och skjuter ner mig om jag har mage att stanna inne fastän solen skiner? Den där fina-vädret-maffian? Jag är komplett slav under vädret och försöker arbeta bort det. Idag gick det inte. De hade lovat moln men fasen heller, sol och jättevarmt som vanligt. Min filmmysardag kom av sig helt och jag har varit ute hela dagen. Visst, det är också skönt men jag vill kunna välja själv. Kanske i morgon...

http://´grongoling.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards