Alla inlägg under juni 2008

Av Ewa - 20 juni 2008 12:05

50 minuters promenad i BRA tempo. Skönt!

Jag och MP3:n. Inte mycket folk över huvud taget. En av de dödaste helgerna. Molnigt och blåsigt; ljuset kommer och går.


Fridens.

BloggRegistret.se
Av Ewa - 20 juni 2008 09:37

Jag sitter på köksgolvet i närheten av spisen.

I spisens nedre högra hörn hänger ett mindre ormbo av korta el-sladdar i glada färger.

Marsvinen är ute på golvet, som vanligt och Nåna kommer klivande och går rakt fram till sladdarna och börjar gnaga. Hon får en stöt, så att hela hon skakar och faller sedan, livlös, till golvet.

Jag lägger henne på rygg på köksmattan och pumpar på hennes hjärta (i verkligheten har jag inte en susning om var marsvinets hjärta är placerat) med två fingrar. Vänder henne åt sidan så att hon får möjlighet att kräkas. Pumpar återigen på hjärtat och vänder henne på sidan. Proceduren upprepas några gånger och hon piggnar till.

"Vad var det du gnagde på?" frågar jag Nåna.

"Den där" svarar hon och går på bakbenen fram till ormboet av sladdar samtidigt som hon pekar med ena framtassen.


Drömtydning, tack.


Fridens

BloggRegistret.se
Av Ewa - 20 juni 2008 09:26

Det här skrev jag några dagar efter midsommar förra året:


Apropå att det är bättre väder nu när midsommaren är över - jag har en teori: varje år blir vädergudarna utbrända av den psykiska stress som strömmar mot dem från alla de människor som absolut måste ha perfekt väder till just midsommar. Vädergudarna pallar inte vilket leder till att de drar täckena över huvudena och ger oss det väder som kräver minst av dem. Så är det, förstår ni!


Fridens.

BloggRegistret.se
Av Ewa - 19 juni 2008 23:18

Kommer ni ihåg att jag skrev om chips friterade i solrololja?

Jag börjar tro att jag faktiskt är allergisk mot just solrololja.

Jag åt den sortens chips nu ikväll och min näsa började klia så in i h-vete!!

Bara näsan. Nu är den mysigt julröd och småfnasig. Suck. :-( Jag tycker om chips. Jag tycker om kombinationen av smaken av potatis och salt. Det positiva är väl att det aldrig är fel att låta bli chips! :-P


"Vill du bli smal eller vill du tillfredsställa ditt tillfälliga sug?"

Naturligtvis vill jag bli smal igen! När det tillfälliga suget är stillat, så infinner sig ofta ruelsen och frågan om jag ändå inte hade överlevt utan...

Den frågan ställer jag mig när jag blir sugen på något "mindre lämpligt" och det har fungerat utmärkt sedan i söndags.


Fridens.

BloggRegistret.se
Av Ewa - 19 juni 2008 09:22

Sverige åkte ur EM och fort gick det!

Nu skyller man på herr Lagerbäck, men när det går bra, ja, då är allt Zlatans förtjänst.

Blä!

Om man sätter allt hopp till en eller ett par överbetalda fotbollsdivor, så kan det väl inte gå på något annat sätt?

Herregud - det är fotboll!

DET ÄR ETT SPEL!!!

Jag blir så fruktansvärt äcklad av allt ståhej!

Sköterskorna som strejkade för några veckor sedan blev kallade för samhällsfarliga som inte skötte sitt arbete, vilket visar hur viktiga de faktiskt är, men fick ändå inte den löneökning som de förtjänar.

Vi har fått den värld vi förtjänar, men den är inte vacker!


Fridens.

BloggRegistret.se
Av Ewa - 18 juni 2008 17:30

Ingen lust att blogga.

Just idag, alltså.

Håret är kortkort och det känns skönt. Det var ju meningen att även Elin skulle bli klippt av frisören i stolen bredvid Rosies, men jag fick inte upp henne ur sängen i tid, så jag ringde och lämnade återbud för hennes del och åkte själv. Inte mig emot. Det är inte mitt hår, men det är MINA pengar och nu fick jag några hundralappar över. :-)

ONT i knäet igen och har ökat till 3 Tradil per dag. Blä! Och det är väl ungefär vad min mage säger oxå....

"En hjärtformad ask" höll inte hela vägen, så den läser jag inte ut. I stället ska jag läsa "Odjuret" av Roslund & Hellström. Det är deras första bok, men jag läser den sist. Så kan det bli.

Burstädning och tidig nattning av gulle-grisarna.

Jag är trött på tonårsfasoner!

Räknas kanderade nötter till godis?


Fridens.

BloggRegistret.se
Av Ewa - 17 juni 2008 12:16

Host + nys + huvudvärk = förkyld.

Snusat på soffan.

Regnet ÖSER ner.

Veckohandling på Konsum.

Te.

I morgon frissan - äntligen!


Fridens.





BloggRegistret.se
Av Ewa - 16 juni 2008 16:14

Det finns olika sorters torka, kom jag på idag när hjärnan hade frigång.

Idétorka när jag inte vet vad jag ska måla.

Nyhetstorka när DN är tunn och det inte finns lika mycket elände som vanligt att rapportera om.

Blog-torka när mina läsare sviker. >:-(

Vanlig torka som inte bönderna tycker om.

Boktorka när jag inte har något att läsa.

Ekonomisk torka som syns i plånboken och som är hemsk!

Filmtorka som ofta har ett direkt samband med den ekonomiska.....

Hjärntorka som även kallas för hjärnsläpp och som resulterade i att vi glömde Tösabitens 4-årsdag den 10 juni! Skammens rodnad är konstant....

Ser ni besvikelsen i hennes blick?

Gymtorka som jag fick uppleva i början av dagens träningspass på SATS: när jag kom var det 2 pers där och de gick och jag blev ensam. Tänk er att ha ett heeeelt gym för er själva! Det varade inte så länge, men jag hann njuta.


Ni läste rätt: jag var på SATS idag och det gick så bra så och det var väldigt skönt. Den första tredjedelen av passet var det väl si och så med på grund av bristande koncentration, men det blev mycket bättre och jag avslutade med 10 minuter cykling. Genomsvettig! Vilken skillnad mot det halva eländiga passet som jag tog mig igenom den 23 maj! Det är så här jag ska må och jag gjorde helt rätt som avbröt den gången. Dessutom har dagen inte kantats av omen och magkänslan är på topp. Det enda som inte gick min väg är att mitt skåp var upptaget! Mitt favoritskåp längst in i hörnet. Maken till fräckhet!


Startvikt: 96,8 kg. Kusligt nära det tresiffriga 100 kg. Ett tiondels ton. Jag väger nästan ett tiondels ton!!!! Härregud!!! Mitt första delmål är att bli av med 2 kg och när jag har lyckats med det, så ska jag köpa mig en ny armbandsklocka. Inte för att jag egentligen behöver en ny utan för att jag VILL HA en ny. Jag brukar inte lägga ner många hundringar på armbandsur eftersom jag tycker att det är roligare att byta med jämna mellanrum. Min nuvarande är inne på sin andra sommar.


Igår fick jag i uppdrag att beställa en bok till Elins kusin som fyller år. Att beställa en enda bok från AdLibris med en frakt på 19 kr känns ganska onödigt. Pär höll med. Läs igen: Pär höll med. Vilken tur att jag har en diger önskelista att ta av på mitt konto. :-D  Det blev en pocket och 2 ljudböcker. Nu kan jag slappna av och idétorkan, som jag skrev om allra först är på väg att bli mindre torr eftersom jag älskar att måla när jag lyssnar på en bok. Jag skymtar ljuset i slutet av tunneln..... *kisar*


Fridens.

BloggRegistret.se

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards