Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Ewa - 9 juni 2008 12:23

Det var nära att allt stannade av igen, men jag skärpte till mig och kom iväg på en 65 minuters promenad. SKÖNT! Jag gick den längre svängen ut på landet och till min stora glädje fick jag se ett rådjur på bara 15 meters avstånd! Jag såg en rörelse i vänstra ögonvrån som sedan blev till ett rådjur som kom studsande genom buskaget, över vägen och ut mot trädgårdarna och skogen till höger. De är så fina och så graciösa! Dagens lyft! :-D


Mitt promenadsällskap idag var vattenflaskan och MP3:n. Det känns som om det är vääääldigt länge sedan jag lyssnade på musik, så det var litet av nyhetens behag över det hela. Jag vill i alla fall ha ny musik och i förrgår beställde jag fyra CD från "CDON" (det är det enda jag beställer från dem): George Michaels bästa, The Cures bästa, Madonnas nya och en dubbel samlings-CD. Det ska VÄLDIGT mycket till för att jag ska tycka att det är värt 180 kr för en skiva med bara 14 låtar, men Madonna - som det blev i just det här fallet - gör övervägande bra promenadlåtar. Samlingsskivor och serier på DVD = valuta för pengarna när det gäller kvantiteten.


På DN:s hemsida på avdelningen "Allt om barn" har man kunnat läsa om familjen som fått trilling-flickor och att de är chockade över att inte få någon hjälp av kommunen. Jag säger bara en sak: kommunen har INGEN skyldighet att hjälpa dem bara för att de fått fler barn än dem hade planerat! Vilket gnäll! Jag läste den senaste artikeln och får intrycket av att hela familjen mår ovanligt bra. Flickorna sover 22-6, pappan är med i bilden och mamman lider inte av förlossningsdepression. Dessutom har de BÅDE far- och morföräldrar så pass nära att de kan hjälpa till. Visserligen genom att ta ledigt från sina respektive arbeten, men det är ju något som de själva väljer. Inget pistolhot som jag kunde läsa om. Det finns de som inte kan få barn ALLS. Det finns de vars barn dör av plötslig spädbarnsdöd. I mitt fall led jag av svår depression och både far- och morföräldrar bodde i andra änden av landet. Sluta gnälla! Barn är ingen rättighet utan en förmån. Dessutom har de ju löst syskonfrågan på ett smidigt sätt.


Efter promenaden igår fick jag en huvudvärk som var envis. Djävulusisk och fick mig att må små-illa. Varken Panodil eller Ipren bet på den. Inte att dricka mängder av vatten heller. Jag lyckades sova bort den och är fri från värk idag. När jag tänkte efter, så kom jag på följande teori: i förrgår var det runt 20 grader och svala vindar och framåt kvällen blåste det ordentligt vilket brukar innebära omslag i vädret. Igår var det närmare 30 grader och hårtorks-vindar. På kvällen blåste det rejält och temperaturen sjönk. Idag är det runt 20 grader igen, svala vindar och nästan kallt i skuggan. Omslag fram och tillbaka och våra kroppar som består av mestadels vatten. Är det så konstigt att man får huvudvärk så'na gånger? DUH!  Det är snarare märkligt att det inte blir fler krämpor än så. :-P


Fridens.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards