Direktlänk till inlägg 1 juni 2008

Kompakt motstånd

Av Ewa - 1 juni 2008 18:23

Elin och jag har precis kommit tillbaka från en stöd-handling på Konsum. Punsch-praliner och Geisha. I morgon börjar åtstramningarna igen, MEN jag kommer inte att köra enligt Viktväktarna mer än att jag använder deras recept.


Jag mår INTE bra och på sätt och vis hoppas jag att proverna visar att något är fel för det är frustrerande att må dåligt fast proverna inte avslöjar något. Nu har t.o.m Pär börjat lägga märke till att jag ser hängig ut.


Pär och jag städade medan Elin fördelade sina slantar mellan Stockholms klädbutiker. Eftersom Pär smet vid förra städtillfället genom att delta i en återförening på Viking Line, så fick han ta det tyngsta idag; han skurade badkaret o.dy och storstädade i köket. Jag kände ett ovanligt kompakt motstånd mot att städa (IGEN), men eftersom dammlagren var synliga (även om de inte var tjocka) och dammråttorna hade spring-tävling genom lägenheten, så hade jag inte samvete att skjuta upp det ännu mer. Nu är det gjort och det känns, i vanlig ordning, väldigt bra.


Det blir ingen styrketräning i morgon (oj, vilken överraskning....), men jag ska försöka komma iväg på en kort promenad åtminstone.


Söndax-fridens.


 
 
helga

helga

2 juni 2008 08:38

Städa är bara kul efteråt :)

Jag är också duktig och äter bara lördagsgodis... Ha en fin dag!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards