Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Orken tryter

Av Ewa - 27 februari 2008 15:38

Nu sitter jag här med avsevärt mindre hår och en ruskig huvudvärk. Jag är inte riktigt nöjd med klippningen (luggen är inte bra) och jag funderade på varför tills det slog mig att Rosie och jag pratade hela tiden vilket gjorde att jag inte höll den vanliga kollen på det blivande resultatet. Jag blev distraherad av den enkla anledningen att jag inte är van vid att prata så mycket med en människa som jag bara är ytligt bekant med. Mitt eget fel. Ett tecken på att jag inte är nöjd med klippningen är att jag genast vill tvätta det och vaxa det så det blir som jag vill och så är det nu. När jag är nöjd, så brukar jag inte ens fingra på håret och skjuter på tvätten om jag kan. Hur som helst - jag tackade henne för att hon meddelade mig att hon flyttade med sin sax. Jag gillar henne! Salongen är liten och volymen var betydligt behagligare jämfört med hos Klippoteket. Jag bokade in en ny tid i april, så jag är kortklippt inför Italien.


Pär följde med Elin till vårdcentralen för att prata om hennes huvudvärk. Det är inte migrän utan vanlig spänningshuvudvärk. Hon ska få träffa en sjukgymnast som ska klämma på hennes nacke bl.a och så ska hon prova på andra värktabletter än Reliv (Treo). Jag framhärdar med andnings- och avslappningsövningar och pausgympa när hon sitter vid datorn. De enklaste metoderna brukar, av någon märklig anledning, vara svårast att genomföra och hemma hos oss, så brukar de fnysas åt tills någon legitimerad person rekommenderar desamma.....


På vägen hem läste jag ut "Det grovmaskiga nätet" och den var ganska bra. Det var ett fasligt svärande, men den barske Van Veeteren har ändå en viss charm. Igår kom böcker och CD-spelare från "Lyssnarklubben" + vår bokbeställning från AdLibris bokrea; två CD-böcker till mig. När jag hade befriat allting från plastband, papper och plastpåsar och listat ut hur maskinen fungerar, så satte jag i den första skivan av "Bäddat för mord" av JD Robbins alias Nora Roberts med Cecilia "Maja Gräddnos" Ljung som uppläsare. Vad häftigt! Jag lyssnade på fyra skivor i ett sträck. Koncentrationen är inte den samma som när jag läser en bok eftersom jag bl.a diskade under tiden, men jag kan teckna i stället. Jag fick mersmak!


När jag gick till tåget i morse, så mötte jag en kvinna som jag aldrig har sett i våra kvarter (vissa nyllen vänjer man sig vid). Långt, svart hår, keps, kort jacka ā la college, mini-kjol som knappt täckte bakdelen, nätstrumpor (!!!) och svarta, hööööögklackade stövlar. Hon höll en cigarett mellan sina behandskade fingrar och hade mobilen i en rem runt halsen. Waow, tänkte jag som var klädd i mjukisbyxor, polotröja, jacka, rosa keps och kängor. Hon såg MYCKET amerikansk ut i stilen. Vilken tur att man får klä sig som man vill, eller hur? Jag gillar definitivt inte allt jag ser, men valfriheten är värd det.


Huvudvärken är på reträtt tack vare två Panodil, men jag mår inget vidare. Ont i knäna och jag har inte ätit ordentligt, men har ingen matlust. Idag blev det så att var och en av oss får plocka ihop sin egen middag och jag vet inte vad jag ska äta.


Ihållande duggregn med oregelbundna och kraftigare skurar. Mysigt. Blä!


I morgon ska Elin och jag shoppa och äta kinamat.


Fridens.

 
 
Frump

Frump

27 februari 2008 17:31

Håller med dig, det är tur att man kan ha på sig vad man själv vill... inget mode är konstigt idag! Det gillar jag, som mest går klädd i jeans.

Ha det gott, kram!

http://frump.bloggagratis.se

 
Nannis

Nannis

27 februari 2008 17:38

Skrattade gott när jag läste din kommentar, ja, jag är rädd att han känner igen mig ändå *asg*

Trist du inte blev helt nöjd, men nästa gång lär det bli precis som du vill ha det ;)

Kram!

http://nannis.blogg.se

 
antigone

antigone

28 februari 2008 16:31

Själv kapade jag håret igår....blev väl NGRA centimeter för kort, men det växer ju ut som tur är ;-)

Ha en fin kväll!

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
mats

mats

28 februari 2008 16:50

Haha, tack! Jag är inte kär i honom heller!

http://matspalats.blogg.se

 
Ingen bild

mats

28 februari 2008 16:52

Förlåt, jag kommenterade utan att läsa! Nu har jag läst också! Hugs!

 
Helén

Helén

28 februari 2008 16:53

Och jag är legitimerad, men har ändå svårt att få igenom vissa saker här hemma! ;)

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards