Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Ewa - 5 februari 2008 18:10

Träning: promenad 60 minuter tillsammans med Elin som var hemma även idag, men egentligen inte sjuk. Det var tungt i början, men vi fick i alla fall med en kort rusch mot slutet. Min Nya Strategi har fått en första effekt, så till vida att jag känner mig mindre stressad och pressad; jag känner mig lugnare och mår därför bättre. En fånig liten detalj som oxå är en följd av beslutet är att om jag t.ex ser en film där någon äter något smaskigt utan någon särskild anledning, så kommer jag på mig själv med att tänka: "HA - så kan jag oxå göra nu! Coolt!"


Pär lyckades sluta extra tidigt och kom hem vid halv 3 och då åkte han och jag till Coop. Vi tog två små steg mot bättre miljö och lugnare samvete genom att köpa två av Coops stora, blå tygväskor *  (vi har två sedan tidigare) och så hade vi med "fisklistan". Hoki-filéer och Findus lax-filéer. Vi har ÄNTLIGEN hittat fryst lax som inte är snustorr och trist när den är tillagad och idag upptäckte vi att den dessutom är en "Grön fisksort": kravmärkt och odlad på godkänt vis. "Ingen kan göra allt (för miljön), men alla kan göra något" och det är väl så jag får tänka eftersom jag inte kommer att vara vid liv när effekterna börjar märkas.


Igår läste jag ut "Den hungriga prinsessan" och den höll nästan hela vägen. Mot slutet blev alla funderingar, positiva upptäckter och detaljerade beskrivningar av känslolivet tjatiga och de sista fyrtio sidorna skummade jag bara. Direkt efteråt började jag läsa "Danteklubben" av Matthew Pearl och det är något heeeelt annat.


"Knubbe-tisdag" och vi har ätit varsin smarrig semla efter middagen. I vasen står två tulpan-buketter som har stått i vatten med omslaget kvar och nu ska släppas fria.


Uuääähh - vad trött jag är....


Fridens.


*Grisarna tycker att det bara är nys med miljövänligheten. De har blivit vana vid att vi kommer hem med papperskassar och att de brukar få gnaga sönder åtminstone en av dem.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards