Direktlänk till inlägg 4 augusti 2014

Vass kant

Av Ewa - 4 augusti 2014 21:02

Jag var hos tandläkaren idag och lagade det lilla hålet som har tagit ett par år på sig att bli hotfullt. Det tog 20 minuter från det att jag satte mig i stolen tills att hålet var lagat. Jag hade varit inställd på att få ligga och gapa och lyssna på borren i minst 1 timme. Dessutom hade jag 150 kr att utnyttja i avdrag. Tyvärr känner jag en vass kant på lagningen som måste slipas bort om jag inte ska få skavsår i kinden. 


Jag såg naturligtvis inte fram emot att gå till tandläkaren, men det var heller inget jag oroade mig för. Min tandläkare är bra och hon har tillgång till bedövning. Däremot gruvade jag mig för att gå ut. Jag stod i vardagsrummets relativa svalka och önskade att jag kunde teleportera mig. Det var 28 grader klockan 10 och trots att jag lade växeln i snigelfart, så blev jag helt färdig. Det var vidrigt! Jag höll mig skuggan där det var möjligt, jag hade en handduk med mig och vatten. Tandläkaren var, som vanligt, försenad, men den här gången utnyttjade jag tiden till att svalna, torka, dricka vatten och känna lättnad över att Pär skulle hämta mig i vår luftkonditionerade bil.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards