Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Ospecifiserat

Av Ewa - 27 februari 2013 21:03

Efter 9 veckor var det äntligen dax för ett nytt besök hos Rosie. "Klipp av så mycket du kan!" sa jag och det gjorde hon. Det är ingen överdrift att säga att hälften av mitt hår låg kvar på golvet när hon var färdig. Najs!


En före-bild.

 

 Åren går och jag förändras med dem. Efter frisören hade jag 3 småsaker att köpa i 3 olika affärer och jag rusade mellan dem som om jag hade hin håle efter mig, men inte för att jag var stressad utan för att få det gjort och få komma undan allt som City innebär. För 10 år sedan tyckte jag om att shoppa, jag tyckte om att strosa mellan affärerna och köpa både så'nt jag behövde och så'nt jag bara ville ha. Några gånger i månaden utgjorde inga som helst problem. Numera blir det några gånger om året och det under protest. Jag tillhör dem som är djupt tacksamma för möjligheten att handla över nätet. Halleluja! Jag slipper SL, jag slipper pöbeln, jag slipper köer och snorkiga expediter och jag slipper släpa på påsar.



När jag kom hem från Stockholm vid 13-tiden, så var det 10 plusgrader. I februari. Helt galet!


När jag kom hem hade jag ont i nacken och i skuldrorna, jag hade ont i armbågarna och i ryggen, jag hade mensvärk och ont i knäna och jag var trött i fötterna. Jag kan tänka mig att det är så det känns när man har åkt på rejält med däng.....


Tänderna hade jag faktiskt inte ont i. 


Jag försökte läsa "Processen" av Kafka för ett tag sedan, men trots att den är tunn, så tog jag mig inte igenom den. Jag tycker att den var.......svamlig i brist på bättre ord. Nu ska jag ge mig i kast med 800 sidor om Anna Karenina. Jag har svårt att tänka mig att den är svamlig.


Jag är på jakt efter en tehuva. Det ska vara en tehuva i "påsmodell" och inte den stela, halvcirkelformade varianten. Syftet med en tehuva är att hålla teet varmt och då blir även kannan varm vilket leder till att handtaget blir dj-t varmt och vad är vitsen med en tehuva om man måste ta av den för att kunna hälla upp te? "Påsmodellen" gör det möjligt att gripa tag om handtaget utan att bränna sig fördärvad. Var kan jag hitta en så'n?



Waterfront Hotel stod klart för ett par år sedan och är en av Stockholms fulaste byggnader. Fasaden mot Klarabergsvägen är av glas. Glas, glas, glas ā la tidigt 1990-tal. Fasaden på motsatta sidan har fått en utsmyckning som består av idel metallstänger och tydligen ska föra tankarna till vatten, vågor, men som jag länge trodde var byggnadsställningar. Det är så gräsligt att jag var tvungen att fota för att visa er. Jag tog bilden när jag stod på perrongen och väntade på tåget hem.


Ännu en bild på ett snötäckt Flaten som jag tog i lördags. Rönningebor ute på isen och det slog mig att det inte bara var Jesus som kunde gå på vattnet.   



Halv-fridens.     


 
 
Jenny

Jenny

3 mars 2013 19:21

Halloj :)

Länge sedan jag har haft möjlighet att kika in och nu har jag en hel del att ta igen märker jag :)

Kanske du kan sy tehuvan själv? Det gjorde jag när jag inte hittade något hundtäcke på marknaden som uppfyllde mina krav :)

Ha det gott och tack för alla fina hälsningar på min blogg.

http://tokigterrier.bloggagratis.se

Ewa

3 mars 2013 20:38

Jag kan inte sy. Jag har ingen symaskin. Jag tycker inte om att sy. Jakten fortsätter!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards