Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Eget ansvar

Av Ewa - 20 september 2012 14:29

En man stämmer ett företag efter att ha utveklat "pop-cornlunga". Det kan bara hända i USA med deras sjuka system som möjliggör okynnesstämningar. En av H&M:s annonser fälls av RO (reklamombudsmannen) för att den uppmuntrar till solning trots att alla borde veta att det är skadligt. Det framgår av undersökningar att inte ens de som redan har haft hudcancer har vett att hålla sig i skuggan. Varje dag börjar någon röka trots att det finns hur mycket information som helst om hur osmart det är. Folk cyklar utan hjälm trots att de förmodligen vet vad som händer om de använder skallen att ta emot med när de flyger över styret. De finns de som aldrig använder reflex trots svarta kläder i kombination med totalmörker. Det finns de t.ex jag som äter både chips och godis trots att det finns bevis på att det leder till viktökning och försämrad hälsa. Ska jag kanske stämma Estrella därför att deras chips har gjort mig fet? Var har det egna ansvaret tagit vägen??! Det verkar som om svenskar blir förslöade och dummare för var dag som går! Det är ingen som änvänder sitt sunda förnuft längre utan vänder sig till experter för att fråga om allt från barnuppfostran till vett & etikett. Skärpning!


Halv-fridens.   

 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

21 september 2012 08:40

Oj oj oj! Att jag inte läste detta inlägg innan jag skrev mitt om stämningar. Fan det finns ju MASSOR av företag att stämma ju!! Estralla, Marabou, cykelhjälm tillverkare, reflextillverkare, Mc Donalds, pizzerior. Vad fan jag kommer inte bli miljonär utan miljardär!!! Yes!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Ewa

21 september 2012 20:31

Säg inte upp dig från jobbet än bara!

 
theamazingm

theamazingm

21 september 2012 15:05

Amen och hallelujah!
Jag håller med så jag blir helt blå!!

http://theamazingm.wordpress.com

Ewa

21 september 2012 20:29

Tack! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards