Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Ewa - 17 juni 2011 15:32

Jag har sovit en hel, oavbruten natt; inte ens ett toalettbesök!!! Kan ni fatta vad ljuvligt det var? Igår tog jag 5 droppar och lade mig strax efter halv 23. Det tog ett tag innan jag somnade, men sedan sooooov jag ett sträck ända tills Pär kom in för att säga hej då vid 6-tiden och sedan sov jag till 9 när jag tog min Fluxar och sedan slumrade jag till 11. Aaahhh.....!


Torsdagen den 7 juli åker Pär och jag till Kiruna. Det blir en mini-semester för vi åker hem igen på lördagen. Jag ser fram emot att få åka ensam med honom för det har vi inte gjort sedan Elin var 1 år och för första gången i mitt liv ska jag få bo på Hotell Ferrum och förhoppningsvis ha utsikt mot fjällvärlden och midnattssolen! Det finns inga bra bilder, men jag kommer att ha ett litet resereportage när jag kommer hem igen och med Pärs foton.


Fridens.

Av Ewa - 17 juni 2011 15:16

Jag är med i en förening som bekämpar onödig isärskrivning som t.ex skum tomte. Jag känner att det börjar behövas en förening som kämpar för särskrivning där särskrivning ska finnas t.ex hur som helst. Det är nämligen 3 separata ord och ska därför hållas isär! Just nu läser jag en svensk bok (obs! det handlar inte om en dålig översättning utan om bitvis dålig svenska) som är väldigt bra, men där författarna envisas med att undvika naturlig särskrivning och jag får nästan utslag på kuppen.


Uttrycken när som helst, vad som helst, vem som helst, hur som helst eller vilket annat "som helst-uttryck" består av 3 separata ord!!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards