Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Lite om alla i bokstavsordning

Av Ewa - 21 juni 2011 20:57

Alice.

Yngst i flocken.

Goseproffs.

Oerhört lugn.

Biter tag i grötskålen och vill dra den med sig in i ett hörn för sig själv.

 


Astrid.

En kompakt liten gris.

Rumpan ser ut som en svart-vit måltavla.

En rumpföring som ingen annan.

Skygg.

Gillar verkligen kligröt. 


Elsa.

Tyst (och stark?).

Säger inte mycket, men tittar på en med pepparkornssvarta ögon.

Snäll, såååå snäll.

Störst i flocken.

 


Ester.

Den enda som inte gillar kli-gröt.

Goseproffs.

Emellanåt, så pratig att man blir trött i öronen.

Pussar ofta på handen.

 


Humlan.

Oj.....

Ett yrväder.

Ett original som har tagit över efter Lotta.

Springer alltid ut i hallen en vända medan Elin gör i ordning kli-gröten.

Tycker om att gosa, så länge man inte håller fast henne.

Gillar banan.


Lillan.

Vår äldsta gris., vår Tant.

Köptes tillsammans med Lotta på impuls.

Lugn och lite gnagig. 

Nästan skygg trots att vi har haft henne i 5 år.

Gillar verkligen banan.

 


Det är våra 6 marsvin i korta drag.

Senare i sommar kommer Kajsa och vi får se

vilken sorts filur hon är! 

   


Fridens.     





 
 
Sophie

Sophie

21 juni 2011 22:42

Vilket härligt gäng! :-) Något av det bästa med att ha många marsvin är ju just deras olika personligheter tycker jag. Det blir intressant att se hur Kajsa blir, brås hon på mamma så blir hon lugn och gosig och brås hon på pappa så blir hon ett riktigt yrväder som är nyfiken i en strut och älskar att springa runt på golvet och upptäcka. :-)

http://luneas.bloggplatsen.se

Ewa

21 juni 2011 23:08

Jag ser fram emot att lära känna henne! Det är sååååå mysigt med en liten. :-)

 
Sophie

Sophie

23 juni 2011 08:36

Lilla Kajsa är en riktigt kavat liten tjej. När jag kom hem igår efter tre dagar i Malmö och vägde henne hade hon ökat till hela 126 gram! Brorsan däremot ser det lite sämre ut för så jag vet inte om Kajsa snor all mat... Men jag hoppas att även lillkillen ska börja växa ordentligt snart!

http://luneas.bloggplatsen.se

Ewa

23 juni 2011 09:50

Jag håller tummarna för brorsan!

 
Marianne

Marianne

24 juni 2011 00:11

Så gulliga små personligheter.

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards