Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Slöa söndag

Av Ewa - 11 april 2010 15:56

Ur sängen vid halv 10 med avsikten att hinna med en promenad före lunch, men jag hade ingen lust. Jag hade ingen som helst lust med nå'nting. Blä, åt hela sk-en! Jag duschade och lade mig sedan i soffan och läste och slumrade. Lite lunch och en ganska bra sago-film, "Bläckhjärta". Jag fäste fållen på de nya byxorna på strategiska ställen och pressade (vi har ingen symaskin, men den här metoden har fungerat förr). Nu sitter jag här.


Jag gjorde orddelen av högskoleprovet och hade 36 rätt av 40. De 4 ord som jag hade fel på var de jag tvekade på. Jag fuskade INTE genom att använda ordböcker. Det känns bra att jag fick så många rätt speciellt som jag anser att ett bra SVENSKT ordförråd är guld värt. Jag lever som jag lär.


I morgon ska jag göra ett seriöst försök att komma iväg till SATS för att köra försiktigt träning. Bristen på regelbunden träning, inte ens promenader, KAN vara en anledning till trötthet och sjunkande humör.


Fridens. 


PS. Magen kraschade inte pga chipsen, men det var inte vidare gott. Faktiskt.

 
 
Sanna

Sanna

11 april 2010 19:45

Tycker du resonerar rätt. Ut och gå, cykla eller vad som passar dig. Det blir bara en rundgång till slut om man inte rör på sig.
Kanske du som jag gillar att simma. Det är en fördel om man avskyr att svettas. *ler*

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards