Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Temple Grandin

Av Ewa - 31 mars 2010 16:01

Har ni hört talas om henne någon gång? Det hade inte jag tills det dök upp en film om henne på Canal+. I filmbeskrivningen står det att hon är autistisk och en av de första djurrättsaktivisterna. När jag läste att hon är en djurrättsaktivist, så såg jag framför mig en som är emot pälsar annat på djur och djurförsök. Det visade sig vara något helt annat! Hon ÄR djurrättsaktivist, så till vida att hon har utarbetat ett mycket bättre sätt att hantera kor (som ska till slakt). "Naturen är grym" säger hon i filmen "men det betyder inte att VI måste vara grymma! De (boskapen) förtjänar vår respekt." Det är Claire Danes som gestaltar Temple Grandin och hon gör det fenomenalt! Jösses, vilken skådespelerska! 1 timme och 45 minuter bara flög! Jag älskar den här sortens filmer för jag tycker att de är så otroligt intressanta och fascinerande. I filmen illustreras det begripligt och tydligt att hon ser sin miljö i bilder och hon är ju så rackarns intelligent. Filmen heter "Temple Grandin" och jag tycker att ni ska se den!


Fridens.


Så här trivdes hon bäst; bland korna och jag förstår henne. Jösses, vad jag förstår henne! Bilden föreställer den riktiga T Grandin.

  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards