Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Jag - en blunddocka

Av Ewa - 16 mars 2010 09:02

Igår var jag som en blunddocka, så till vida att jag somnade så fort jag lade mig ned. På em:n låg jag i soffan för att avlasta ryggen och lyssnade på min bok och somnade. När Pär sedan frågade vad jag hade för planer för kvällen, så svarade jag att jag skulle lägga mig tidigt. "Du som har sovit större delen av dagen?!" utbrast han. "Inga problem." svarade jag. Jag lade mig före 21 och lyssnade en kort stund på min bok innan jag, just det, somnade. Vid halv 8 i morse hade kroppen FAKTISKT sovit färdigt, så då steg jag upp. Nu sitter jag här, men jag vet inte hur jag ska få den här dagen att gå. Jag tror att jag är deprimerad.   


O-fridens.

 
 
Nannis

Nannis

16 mars 2010 09:40

Tack för inläggen i mina bloggar, det är tur du inte är den rädda typen *glad för*

Brukar du vara känsligare för depression på våren?

En lugn och skön prom med bra musik eller ljudbok i öronen kanske gör susen? Här har vi strålande sol, hoppas det är det över er med.

*Kramar*

http://nannis.blogg.se

 
Gröngöling

Gröngöling

16 mars 2010 22:43

Är detta något du känner igen, som vårtrötthet till exempel?
Håller tummarna för dig och tänker på dig!
Kramar från Hubbe och hans matte

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Jag själv

Jag själv

16 mars 2010 23:32

Gröngöling och nannis: det här har nog inte med våren att göra. Jag blir helt enkelt trött av att ha ont. Trött efter det hemska läkarbesöket som jag anmälde. Trött efter födelsedagar och kalas. Trött efter elevvårdskonferens. Deprimerad av att inte kunna träna. Deprimerad pga trötthet och trött pga depression.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Nannis

Nannis

17 mars 2010 09:15

okej.. förstår att det tar på krafterna. Alla bäckar små (och ibland en och annan flod) kan till sist bli en hel j*kla ström älv. Lätt att hamna under ytan då. Men jag hoppas att du finner kraft att ta dig upp igen och hitta glädjen.

Vad har du fått testa mot smärtan? Akupunktur, TNS-apparat, försiktig sjukgymnastik, värmeplåster (finns olika, själv kör jag med ett jag köper på hälsokosten. Smärtplåster, inflammationshämmande)?

kram på dig!!

http://nannis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards