Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Filmtips

Av Ewa - 10 mars 2010 20:59

Till er som verkligen älskar film.

Visst är det härligt när man suuuugs in i en film och glömmer rummet omkring?

Visst är det härligt när nästan 2 timmar känns som 20 minuter?

Visst är det härligt när skådespelarna är så suveräna att de känns verkliga?

Visst är det härligt när känslorna får vara med; skratt, besvikelse och gråt?

Visst är det härligt när man, när filmen är slut, blir tårögd av glädje över att en film kan vara så himla bra?


Elin och jag såg en av mina presentfilmer nu ikväll: "Julie & Julia" med bl.a Meryl Streep som bygger på 2 verkliga händelser. Se den och bli glad! Den handlar om mat och matlagning. RIKTIG matlagning ā la LKHF. Jag ger den betyget 7 av 5 möjliga.


Fridens.

  

 
 
Gröngöling

Gröngöling

10 mars 2010 21:19

Den filmen har jag velat se ett tag, och nu får jag ännu mer lust till det!
Fina presenter!
Och GRATTIS förstås!

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Jag/Sanna

Jag/Sanna

10 mars 2010 22:53

Ja ja och åter ja. Visst var det den här filmen som vi skulle kika på för ett tag sedan men den försvann. (Tror att någon fick den med sig hem).
Så jag har inte sett den men tror att den var rolig, visst?
Dessutom gillar jag M.S

Har du fyllt år? Jättemycket grattis i efterskott och HIPP HIPP HURRA till dig!
♥♥♥♥

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
helga

helga

11 mars 2010 08:19

Den filmen har jag tänkt se men det har inte blivit av... ska nog hyra den nu...

http://helga1.bloggplatsen.se

 
lyckans smed

lyckans smed

11 mars 2010 09:47

Hejsan!
Tack för tipset! Det låter helt underbart!
Lycka till dig...

http://www.lyckosmide.se

 
Tigris

Tigris

11 mars 2010 10:27

Kul du hittade till mig!
Wow, den måste vara sevärd, 7 av 5 ... *ler*
:)

http://tigrispredikantan.blogspot.com

 
Hannah

Hannah

11 mars 2010 13:03

Grattis i efterskott.......missade din födelsedag men du får en kraaaaaam nu istället .

http://hannah-hjortsberg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards