Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Sommartidens konsekvenser

Av Ewa - 29 mars 2009 21:39

Samma tankar varje mars-slut och varje oktober-slut: varför håller vi på med detta trams med att mixtra med tiden??  1 timme hit eller dit borde inte utgöra någon skillnad, men ju äldre jag blir desto mer känner jag av omställningen. Konsekvenser av omställning till sommartid blir för mig att jag förlorar 1 timmes sömn (aldrig bra - jag tycker om att sova!), jag KASTAR mig ur sängen eftersom klockan säger att det är nästan lunch när det egentligen är sen frukost, jag blir inte hungrig på mina vanliga hunger-tider eftersom kroppen ligger 1 timme efter MEN det är härligt att det är ljust längre! :-)


"Dubbla slag" är lättläst (det tog inte lång tid att läsa 100 sidor), men den är inte bra. Att skriva om det man känner till är väl en bra regel om man vill skriva en hel bok. Om man väljer att skriva om någont okänt, så får man ge sig iväg på efterforskningar. Malin Persson Giolito har arbetat på advokatbyrå och hon är gift och har barn i plural, men även om hon skriver om det hon känner till, så är det inte bra. Boken handlar väldigt mycket om hur det är att arbeta som advokat och en del om hur det är att försöka balansera karriär och familjeliv. Det jag saknar är personbeskrivningar (framför allt av huvudpersonens äkta hälft), miljöbeskrivningar och en förklaring till VARFÖR hon är gravid för tredje gången när de knappt klarar av de 2 barn de redan har??? Nä, den boken åker upp på övervåningen utan att jag har läst ut den! 


Den budget som Pär har lagt upp och som jag nämnde i gårdagens "Tacksamhets-inlägg" innebär att jag har en hel del pengar att göra vad jag vill med. Inte dumt. Inte dumt alls! Jag ska utnyttja de pengarna till att locka mig själv med en belöning för att verkligen komma iväg till SATS i morgon. Något nytt att läsa? Nya ljus? Lyx-choklad? Något från Body Shop? Möjligheterna känns oändliga! ;-)


Fridens.

 
 
Sussi

Sussi

30 mars 2009 08:33

Jag håller med dig om att det är bökit med sommar/vintertid.. Varför kan vi inte bara ha en tid.. Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards