Direktlänk till inlägg 26 februari 2009

3 former av vatten

Av Ewa - 26 februari 2009 17:33

Jag gick en dryg timmes promenad idag. Det var skönt, men det var inte roligt. Antingen var det genomblöt snömodd ELLER isbanor ELLER stora vattensamlingar där det skulle ha underlättat med en båt för att ta sig över. Inte kul. :-(  Snön fortsätter att smälta bort och när den är borta helt, så vill jag faktiskt inte ha mer snö förrän framåt november! *stampar med foten*


Elin åkte ensam till Stockholm för att shoppa loss, men bankomaten svalde hennes kort trots att hon upplevde det som att hon slog rätt kod. Farföräldrarna bor ju vid Klara kyrka och de var hemma och farmor följde med Elin till ett bankkontor för att ta ut pengar manuellt och för att beställa ett nytt kort. Vilket äventyr! Mitt i allt detta köpte hon spontan-present till Pär och till mig i form av varsin liten nalle med tröja. På tröjan står det "Världens bästa pappa" resp mamma. Vår lilla snorpa!


Igår tappade jag bort min nagel-press. Innan jag duschade, så tog jag av den och lade undan den, men jag kan för mitt liv inte komma ihåg VAR. Det är fullständigt blankt i huvet och det är obehagligt! Samma känsla som när jag glömde bort tiden hos frissan. Det går utför med mig! Tur i oturen är väl att jag skulle ha nagel-pressen i 2-4 veckor och jag tappade bort den efter drygt 3 veckor, så nageln klarar sig nog. VAR 17 LADE JAG DEN???!!



Igår läste jag ut "I en klass för sig" och den var väldigt bra. Absolut läsvärd! Ikväll ska jag börja med "Garp och hans värld" av John Irving. Favorit i repris. Jag har en kartonnerad upplaga som knappt sitter ihop och köpte pocketutgåvan vid jul. Filmen är oxå bra med Robin Williams och Glenn Close.


Fridens.

 
 
Nannis

Nannis

26 februari 2009 18:08

Tack för inlägget i min blogg, det värmde :)

Vad gullig Elin är, inte dåliga utmärkelser ni fick heller! ;)
KRAM!

http://nannis.blogg.se

 
Lena

Lena

26 februari 2009 18:21

Skönt att höra att det finns fler som glömmer ; )))

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

26 februari 2009 19:24

Har du hittat nagelpressen?

http://sancha.bloggagratis.se

 
Reneth

Reneth

26 februari 2009 19:47

Härliga presenter måste jag säga :) Prova att leta i kylskåpet, där har jag hittat något jag har förlagt. Jag tror det var bilnyckeln. Jag är hopplös med att lägga bort allt på säker plats. Men var den platsen sedan kan vara, det är inte säkert att jag minns. Ofta letar jag efter grejer som ligger på säkra ställen som jag inte minns.
Kram
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards