Direktlänk till inlägg 22 september 2008

En lista!

Av Ewa - 22 september 2008 16:11

Jag hittade den här hos Millan och tycker FAKTISKT att den är småkul (jag är ingen älskare av "blog-listor" egentligen).


10 favoriter

Dialekt: Jag gillar norrländska allt mer ju fler år som går sedan jag flyttade därifrån. Ironiskt?

Mat: Kyckling och fisk.

Låt: För tillfället är det "4 minutes" med Madonna och Justin Timberlake. Grymt bra takt att gå till!!

Tecknad figur: Åsnan i Shrek. 

Komiker: Det finns ingen som alltid är rolig.

Veckodag: Fredag.

Glassmak: Jordgubb.

Sport: Nej, nej, nej! Träning: ja, ja, ja!

Serie: Huset Elliot.

Drink: Ananasjuice med Sprite.



9 för tillfället

Humör: Det mesta känns träligt, men jag är nöjd med att jag kom iväg till SATS idag efter två veckors uppehåll.

Tanke: "Jag har ingen lust att göra matsedel....."

Kläder: Tunn och bylsig polotröja + mjukisbyxor.

Bakgrund: Dörrarna på kylen och frysen.

Känsla: Hopplöshet.

Tid: 16.24

Bästa sak: "Bästa sak för tillfället".....????. Min bärbara, kanske.

Irritationsobjekt: Lite magknip.

Gör: Fyller i en blog-lista.



8 första

Bästa vän: Lillsyrran.

Husdjur: Pappa hade en hund.

Kyss: Magnus. 

Piercing: Ett hål i varje öra.

Förälskelse: Minns inte. 

CD skiva: Mariah Careys "Vision of love".

Bil: Förmodligen var den liten och av plast.

Ord: ????



7 senaste

Telefonsamtal: Pär ringde från arbetet.

Mat: 3 mackor med mycket smör och ost + te.

Dryck: Pepsi Max.

Biltur: I tisdags. Från Konsum och hem.

Tv-program: Inspelat "Dallas".

Hört: "Jag förstår faktiskt ingenting!!" sa Elin till Pär när han hjälpte henne med matten.

Köpta klädesplagg: BH.


6 har du någonsin

Dejtat någon av dina bästa vänner: Jäss och nu är vi gifta!

Brutit mot lagen: Inte medvetet.

Blivit arresterad: Nä, vet du vad!

Badat naken: Inte sedan jag var en knodd. 

Fått böter: När jag åkte fast i SL:s biljettkontroll, men jag behövde inte betala dem.

Varit med i tidningen: Tror inte det.



5 nej tack

Skolämne: Matte (hata, hata, hata!).

Mat: Surströmming och blodpudding.

Musik: Improviserad jazz (hata, hata, hata!).

Dryck: Allt med alkohol.

Djur: Spindlar.



4 saker

Du gjorde igår kväll: Förlorade kampen mot ångest och gick och lade mig.

Du kan höra just nu: Marsvinen som tuggar och prasslar med hö.

Du inte kan leva utan: Böcker.

Du gör när du har tråkigt: Tänker att "Det går över.".



3 personer

Bästa Person: Min gubbe.

Gärna hånglar med: Min gubbe.

Snackar mest gojja med: Min dotter.


2 val

Coca Cola eller Fanta: Fanta.

Hund eller katt: Marsvin.



1 önskan

Att ALLTID ha så pass mycket pengar att jag ALDRIG behöver oroa mig för det.

 
 
saom

saom

22 september 2008 18:57

Tittar du på gamla inspelade Dallasavsnitt? Så roligt!

http://saom.blogspot.com

 
malin

malin

22 september 2008 21:14

Vad kul!
En ovanlig lista! :)

http://pillris.blogg.se

 
helga

helga

23 september 2008 09:21

Ja, det här var en ovanligt rolig lista :)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards