Direktlänk till inlägg 1 augusti 2007

Frisk, men skräpig

Av Ewa - 1 augusti 2007 21:00

Mysan har ingen knöl. Inte idag i alla fall. Veterinären kunde berätta att den knöl som hon opererades för var en infekterad skada och INTE av den typ som kan återkomma. Det vi sedan kände var ärrvävnad och det vi hade hittat den HÄR gången kan bero på att hon får tänder. Jaha. Det känns lite höns-mammigt att vi varit där så ofta, men vi blir lugnare av att veta. Mysan tyckte - naturligtvis - inte om att åka i transportbur och dessutom till veterinären och hon blev så pass stressad att hon fick MASSOR av mjäll på de timmarna! Kontentan blev att hon är ett friskt och mysigt marsvin med väldigt fint hull, men skräpig i pälsen.


Jag har inte sovit bra i natt pga förkylningen och pga otäcka drömmar. Tidigt i morse drömde jag att jag och Pär var i vårt sovrum och det var så ostädat, skräpigt och skitigt att vi hade spindlar som kröp längs väggarna och möss (som var väldigt söta!) som rotade efter något ätbart bland damm-råttor och annat. Jag.....AVSKYR......spindlar. De i drömmen var stora. De var håriga. Jag väckte tydligen Pär för att jag skrek och viftade (bort odjuren) och var allmänt upprörd. Mössen som var med i drömmen tog vi i svansen och bar ut på vår trapp. Det var t.o.m en liten mullvad med!  Klockan halv sju kunde jag inte sova mer. Medan Pär var på Animalen, så släppte jag ut grisarna och tömde diskstället och efter det var jag helt färdig. Jag hällde upp ett stort glas juice, tog mina mediciner + två Panodil mot huvudvärken och sov en stund på soffan. Annars har jag varit piggare idag, i alla fall så länge jag håller mig stilla......


Efter frukosten åkte vi till Coop för årets "dubbel-handling" vilket innebär att jag har en vagn med vår vanliga veckohandling och Pär och Elin har en vagn med det som behövs för åtta personer i en vecka i Grövelsjön. Eftersom vi har bil och bor närmast en stor-marknad, så brukar vi göra det här. De övriga Grövlis-resenärerna har andra uppgifter. Just den här gången var det inte mycket i någon av vagnarna, vilket jag var taxam för eftersom förkylningen gjorde att jag kroknade innan vi ens var halvvägs. Jag köpte liljor. Den stora, rosa och doftande varianten. Tre rejäla med sprickfärdiga blomknoppar för 49.90 Om jag köper samma sort i en blom-affär, så kostar de ofta 70-80 kr STYCK och de varken doftar mer eller håller längre.


Natti, natti.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards