Alla inlägg den 25 mars 2014

Av Ewa - 25 mars 2014 21:35

"Dallas" och ABBA har en sak gemensamt och det är att de inte tillhör finkulturen. Det har aldrig ansetts som att ha god smak att lyssna på ABBA (en inställning som gick mig helt förbi då det begav sig), men jisses vilket avtryck de har satt i musikvärlden! "Dallas" kallas för såpopera och var ingenting för de som ville ha kvalitétsunderhållning, men det pratas fortfarande om den och den blev mallen för många efterföljande såpoperor. Jag tittade på "Dallas" från det första avsnittet (som sändes i Sverige 1979?) och nästan till slutet 1991. Det gjordes 357 avsnitt och Larry Hagman, som spelar ärkesvinet JR, var den enda skådespelaren som var med i vart enda avsnitt! Jag har sneglat på den här serien ända sedan den släpptes på DVD för flera år sedan, men tvekat in i det längsta. Tills nu. Det finns ingen vettig serie att lägga pengar och tid på och jag har gått igenom de flesta av våra filmer både 1 och 2 gånger, så nu har jag säsong 1 och 2 som såldes tillsammans för det facila priset av 119 riksdaler. Den är rolig att se igen! Inte rolig ha-ha utan som att se gamla bekanta. Gamla bekant kläder oxå..... Jag ryser! Tajta byxor med hög midja och utsvängda nästan i storlek med en tee-pee, polotröja under en midjekort vinterjacka med en låååååång halsduk hängade. För min privata del kan man lägga till ett par näbbstövlar. Så norrlandschict!


Dallasmygel blir legymsallaD.


  






Av Ewa - 25 mars 2014 20:56

Förra veckan fick jag en av sjuttielva utskick från Haléns som jag tänkte lägga i återvinningen direkt om det inte hade varit för att omslaget skvallrade om att det fanns nyinkomna träningskläder. Som om det skulle finnas SNYGGA träningskläder i MIN storlek. Fnys! Ändå kunde jag inte låta bli att titta och såg att det faktiskt fanns snygga träningskläder i min storlek, så på kvällen gick jag in på deras hemsida med målet att köpa nytt. Jag hittade byxor och överdel, men ingen sport-bh, så då gick jag över till Ellos och där fanns oxå snygga kläder i min storlek (förmodligen hittade jag mer sedan jag övergav önskemålen om en viss byxmodell där man ska vara vältränad från början). Det blev en komplett träningsuppsättning från Ellos.


Sport-bh från Gamourise som kändes väldigt bra när jag provade dvs. gott om stöd.

 

Träningströja som är slinkig och med tyngd i materialet vilket gör att den inte sitter åt eller fastnar.

 

Kortare träningsbyxa med en bred mudd under knäet och en rejäl linning och fickor där jag kan ha mobilen.

 


Jag ser fram emot nästa gummibandspass! Idag har jag vilat från hostan. Jag har bara suttit och dessutom varit ensam vilket innebär att jag inte har pratat, så hostan kom inte igång förrän Pär kom hem och jag började prata.


  





Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards