Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Ewa - 6 mars 2014 21:16

Det var dax att besöka dr Levaxin igen för kontroll av sköldkörteln. 2 gånger om året inklusive provtagning. Jag kommer dit, ropas in, tar i hand, hinner knappt få ned rumpan på besöksstolen innan han har händerna runt halsen på mig för att känna på sköldkörteln, en ny tid bokas in, jag betalar och svisch ned till labbet. 3 minuter max! Farsartad löpande band-hets som jag betalar 350 kr för. Jag skulle kanske försöka hitta en endokrinolog på närmare håll än på Sophiahemmet för det känns så vansinnigt onödigt när resan tar 70 minuter och besöket 3.


Idag åkte jag på inte bara 1 utan 2 biljettkontroller. Den första på pendeltåget och den andra vid t-banespärren. Inte mig emot. Jag har rent mjöl i påsen och ser gärna att plankarna åker dit.


Jag hade svårt att somna igår och när jag väl somnade, så drömde jag om att jag hade svårt att somna. Ha! Det blev ingen bra sömn och redan på vägen till Sophiahemmet, så var jag så trött att jag vinglade. När jag kom hem satte jag mig i soffhörnet, lyssnade på en bok och spelade på fånen. Klockan 12.08 hade mina 5 liv förbrukats och jag tänkte bara sitta och luta mig lite innan lunchen. Nästa gång jag tittade på klockan var den 13.22 Hoppsan!


Dagens utflykt gjorde att jag känner mig mörbultad som efter träning vilket är ett tydligt tecken på för mycket stillasittande......


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards