Direktlänk till inlägg 23 mars 2014

Kompisträning

Av Ewa - 23 mars 2014 21:11

En dryg vecka efter att Alice försvann, så insisterade Pär på att Maja skulle kompistränas. Jag hade ingen som helst lust att delta eller övervaka eftersom jag kom ihåg den förra veckans panikartade och tusstuggande misslyckande. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att lägga mig i (hehe) och ansåg att det var bättre att offra låta Bibbi få träffa Maja i nedre buren med möjlighet att kunna fly fältet på golvet. Vera är mer bundis med Mimmi än vad Bibbi är och jag tänkte även att Bibbis försiktigare läggning kanske underlättar för Maja att bossa över henne. Försöket inleddes och jag bävade.


Det blev tjattrigt. Det burrades med pälsar och det hackades med tänder. Det ruschades så att spånet yrde. Det var väntat, men jag blev förvånad över att lilla, chokladbruna Bibbi stod på sig. Det verkade som att hon tänkte att hon inte hade den minsta lust att bli uppfostrad och bossad med en gång till. Pär upptäckte att Maja har ett hack i ena örat som inte fanns där tidigare. Ojdå. Värre än så blev det ändå inte. Det slutade med att Maja kamperade inne i buren och Bibbi kamperade ute i marsvinstältet. 


Jag har gett Bibbi smeknamnet 70-procentar'n eftersom hennes färg på pälsen gör att jag tänker på 70 procentig choklad och jag gillar choklad! Vera kallar, i alla fall Elin och jag, för parabol-Vera eftersom hennes öron är så stora och runda. När Vera satt uppe på en av burens hörnhyllor, så frågade Elin henne om hon försökte få in någon tv-kanal.    Idag, när Vera och Mimmi var inkvarterade i den övre buren under den pågående kompisträningen, så satt Vera på en av hörnhyllorna och då sa jag att "Nu när du är så högt upp kanske du kan få in en gudstjänst!" (eftersom hon var närmare himlen och det var söndag).   



  





 
 
Gröngöling

Gröngöling

23 mars 2014 22:07

Fniss, vad ni är roliga!
Modigt att göra experiment med levande djur! Jag skulle vara jätterädd för att de skulle hugga ihjäl varandra, eller jag vet inte vad!

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

24 mars 2014 20:21

Egentligen är jag emot djurförsök.... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards