Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Usch!

Av Ewa - 18 februari 2014 21:35

Det måste väl hända någon gång, att jag inte tycker om ett gummi-pass. Över huvud taget. Det hände idag. Det tog emot att träna och jag hade ingen som helst kondis. Vilket flåsande!! Det var bara stretchingen som var skön. Allvarligt! Usch, fy och blä!


Pär köpte en balansbräda för x antal år sedan, men det blev inte långlivat och när jag plockade fram den, så var den så pass dammig att jag valde att spola av den i duschen. Efter stretchingen stod jag på den i några minuter, tippade försiktigt åt höger och åt vänster, framåt och bakåt. Det kändes i fotlederna, men balansen är det banne mig inget fel på. HA! Äntligen någonting som jag inte måste öva mig vettlös på för att få att fungera.


Hat är ett starkt ord och jag undviker att använda det, men nu är det dax: jag hatar mitt hår. H-a-t-a-r. Sedan den senaste klippningen strax före jul, så har håret varit helt........hopplöst oregerligt. Jag känner inte igen det! Så fort det börjar växa ut efter klippning, så lägger det sig som en kompakt, lufttät, klådframkallande, osamarbetsvillig, sträv mössa. De grå stråna blir allt fler vilket jag inte har något emot, men enligt Rosie, så är de betydligt motspänstigare än vanliga hårstrån. Ju gråare håret blir desto svinto-aktigare kommer det att bli, eller? Jag ska klippa av det i morgon - HALLELJUA!!! - och jäklariminlillalåda vad Rosie ska få klippa.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards