Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Ewa - 23 augusti 2012 15:44

Elin och jag bytte med varandra idag, så att hon tog burstädning och jag tar hand om middagsdisken. Eftersom jag slapp burarna, så fick jag ork över att promenera för lunch i stället. Det blev lite mer än jag hade planerat. Jag hade tänkt gå runt Flaten och hade precis passerat Villa Talliden när det första sms:et kom om att min bok från AdLibris fanns att hämta i Salem. "Den behöver jag inte hämta idag" tänkte jag och fortsatte för att en kort stund senare få ännu ett sms och nu var det de 2 försenade säsongerna av "Tudors" som även de fanns i Salem. Då blev jag lite fundersam för jag har ju bara 2 avsnitt kvar hemma..... "Äh, de får vara!". Jag fortsatte och hade inte gått många meter när sms numro 3 kom som meddelade att säsong 3 av "Monk" hade landat i Salem. Det blev droppen! Jag vände på klacken och gick till Salem och hämtade alla 3 paketen. 17 grader med uppsprickande molntäcke och mer och mer värmande sol. Eftersom det var gränsfall för jacka när jag gick hemifrån, så tog jag på en jacka, men det blev svettigt. Efter posten, så stödhandlade jag på Konsum och jag kände mig ganska mör när jag kom hem och törstig - jag skulle ha haft vatten med mig.


Jag tycker att det är svårt att hitta ny musik. Jag har ingen iPhone eller iPad som jag kan koppla ihop med iTunes eller Spotify och jag vill inte ha musik att lyssna på i datorn, jag vill ha den med mig ut. Jag köpte en radio förra hösten för att kunna lyssna på just musikkanalerna, men jag höll på att bli tokig på kuppen pga all usel reklam och för att de bara spelade samma låtar om och om och om och om igen. Vad göra? Elin brukade tipsa om nya låtar som jag letade upp på YouTube och sedan konverterade till MP3-format. Inte särskilt lagligt, men det löste sig i och med att konverteringsprogrammet förbjöds. Så var det med det! Jag fortsätter att vara svag för 80-talsmusiken, pinsamt svag. Det är musik jag minns, kan och vet är bra. Jag har mååååånga samlingar med 80-tal och har numera svårt att hitta fler samlingar som inte innehåller de låtar jag redan har (jodå, jag har en hyfsad koll på vilka de är!), men igår fick desperationen mig att gå in på CD.ON och bläddra igenom rubbet där. Det tog tid, men jag hittade 2 boxar med övervägande "nya" låtar. Den ena innehåller 5 CD för 179 kr vilket var ett pris som snålvargen inom mig tyckte var rimligt och den andra innehåller oxå 5 CD för 179 kr. "Nyare" musik än så lyckades jag inte hitta.    Jag minns när jag gick till färghandeln i Kiruna, den som låg vid Parkskolan och köpte vinylskivor och tyckte att det var så himla dyrt när de hade höjt priset till 65 kr!


Halv-fridens.    

Av Ewa - 23 augusti 2012 15:30

Idag är det 1 år sedan jag genomgick den första ect-behandlingen. Jag önskar att jag kunde se tillbaka och rysa över hur dåligt jag mådde eftersom jag mår så mycket bättre idag. Jag önskar verkligen det, men jag mår inget vidare. I över ett år har jag mått mer eller mindre skit, men så dåligt som jag mådde mellan november 2011 och februari 2012 kan jag dock inte minnas om jag någonsin tidigare har gjort. Fy, fan, vilka vidriga månader!! Som sagt var: 1 år sedan den första av 6 el-behandlingar. Vilka blandade känslor jag hade innan jag bestämde mig. Å ena sidan hörde jag om de som mådde fantastiskt bra efteråt. Å andra sidan fanns det de som fick enorma problem med minnet, på gränsen till minnesförlust. Behandlingarna hade ingen som helst effekt på mig. Varken bu eller bä. Jag kom inte upp ur depressionen, men jag är glad över att jag provade - man ångrar ju oftare det man inte gör. Kanske hjälpte det till i min ansökan till FK om stadigvarande ersättning, som ett bevis på att jag verkligen har provat det mesta för att må bättre.


Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards