Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Möte med Af-damen

Av Ewa - 10 februari 2011 12:08

Det var dax att åka till Huddinge igen. Jag ville inte. Jag ville sova. Dessutom kunde jag inte äta någon frukost pga en ångest-knut i magen. Jag orkade inte läsa på tåget heller. Det tog 20 minuter för mig att masa mig från stationen till Af:s lokaler. Mötet tog en kvart. Jag fick skriva under ett papper om att jag skulle delta i Stödkursen (med start på måndag). Sedan förklarade jag precis hur jag mådde och berättade om gårdagens läkarbesök då vi diskuterade om jag skulle lägga in mig eller inte (för det gjorde vi även om jag inte skrev det igår). "Vi vill ju inte att du går ned dig helt pga det här" sa Af-damen. "Var ska man dra gränsen då?" frågade jag. "Vad tycker du själv?" blev hennes motfråga. "Eftersom jag funderar på att ta livet av mig hellre än att gå igenom det här, så....." svarade jag. Då ansåg hon att det var hög tid för ett nytt gemensamt möte tillsammans med FK och då får jag en möjlighet att förklara även för dem hur hela denna sk. samverkans-prylen påverkar mig.


Fortsatt mörker.


Tröst: böcker och godis.


O-fridens.


 
 
Gröngöling

Gröngöling

10 februari 2011 14:03

Jag tycker i alla fall att det var ATTANS bra att du fick förmedlat hur du känner, hur pass svårt det är, även enligt din läkare. Och att hon verkade förstå det.
Heja Ewa du är bäst det vet du va!?
Snälla kramar från mig

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

10 februari 2011 20:54

Tack, käraste vän!

 
Nannis

Nannis

11 februari 2011 09:33

Starkt av dig att säga precis som det är!

kram!

http://nannis.blogg.se

Ewa

11 februari 2011 12:36

Tack! Personligen tycker jag sällan att det är svårt att säga så'nt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards