Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Ewa - 26 februari 2011 17:07

Damm- & Smuts-gudarna ska veta att det behövde städas här hemma..... Dammlager så tjocka att de var synliga i alla sorts ljus och vinklar. Dammråttor som går på anabola. Marsvinsbajs. Grus och sten. Hö och spån. Nu är'e gjort! Häpp! Eller stryk häpp-et förresten för det tog sammanlagt 3 timmar exklusive en lunch-paus. Inte fullt så häpp-igt. Det är så rent och fint och mattorna har legat utomhus i många timmar och luktar frisk luft. Jag till och med tvättade dusch-draperiet. På vardagsrumsbordet står en stor kruka överfull av röd-gula tulpaner. Elin hjälpte till en hel del. Pär var hos sina föräldrar och visade upp vår nya bil + en liten åktur. De gillade den (fattas bara!) och funderar nu på att byta bil de oxå. Faktum var att när vi bytte bil förra gången, så gjorde de det oxå och till samma märke. Härmapor!


I torsdags gick jag in på internet-banken och så till min enorma överraskning att det hade satts in 22.500 kr på mitt konto!    Jag blev väldigt fundersam. Jag har alldeles för mycket samvete för att bara tacka och ta emot den sortens summor när jag inte vet var de kommer ifrån. Jag kontaktade banken, men de kunde inte svara på det utan skulle gräva vidare och höra av sig igen. "Rör inte de pengarna under tiden!" Självklart inte! Idag ringde Syster 3 igen för att meddela begravningsdatum (15 mars) och det visade sig att även hon hade fått pengar och att hon visste varifrån de kom nämligen som ett arv från den moster som dog i somras. Eftersom mostern inte hade egna barn, så är jag en av bröstarvingarna. Jag tycker det känns knäppt. Pengar är aldrig fel, men jag tycker ändå att det är knasigt att jag ärver en moster som jag inte ens minns! Två tredjedelar kommer vi att spara, men resten tar jag hand om.     I början av veckan och förmodligen efter den sista kurs-dagen, så sa jag högt att "Nu måste det hända något positivt innan jag....." och det är kanske det här då. 


Fridens.

Av Ewa - 26 februari 2011 10:01

Idag fyller min blog hela 4 år!


Fridens.

  

Av Ewa - 26 februari 2011 00:44

......i "Tror på dig" med Lisa Nilsson.


Fridens.




Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards