Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Ewa - 18 februari 2011 22:00

I början av 2000-talet kom de. De fyra tjejerna i gruppen Bond som spelar klassisk musik, både egen och andras i ett något annorlunda format. Jag gillar dem! Musiken är väldigt skön att lyssna på. Jag kom plötsligt ihåg att jag hade en CD med dem, men jag hade fel för jag hade 2!


Här är det första spåret, "Quixote" från deras första CD "Born". Öppna sinnena först och sedan öronen och njut.....


Fridens.    


Av Ewa - 18 februari 2011 17:17

Jag har 2 erfarenheter. Den ena har med träning att göra och den andra har med min psykiska hälsa att göra. I det första fallet handlar det om något självklart medan det i det andra fallet handlar om mitt tänkande.


När jag inte har styrketränat på ett par månader, så förväntar jag mig träningsvärk. Jag får oxå träningsvärk och det är pga att mina muskler är ovana, de pressas. Jag får inte träningsvärk för att jag tänker negativa tankar.


När Elin och jag planerade våra Göteborgs-dagar i juni förra året, så visste jag, av erfarenhet, att jag skulle bli väldigt trött efteråt. Det blev jag oxå. Enligt KB-terapeuten M, så berodde det på att jag lät Depressionens Röst få övertaget. Jag hade inte behövt bli så trött om jag hade lärt mig att tänka annorlunda, att tänka positivt.


Varför är de här 2 exemplen inte samma sak? Visserligen kan man påverka exempel två genom hur man tänker, men bara till en viss grad.


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards