Direktlänk till inlägg 4 juli 2009

Det här skrev jag igår, fredag

Av Ewa - 4 juli 2009 16:33

Vi har fortfarande varken internet eller telefon. TV:n har vaknat igen, men den kan jag lika gärna vara utan. 


Pär och jag har varit på turné idag. Först åkte vi till Clas Ohlson i Skärholmen och köpte lite småplock. Jag impulsköpte en CD med ELO:s  bästa och en DVD med ”Nyckeln till frihet”; 59 kr styck. Nästa stopp blev IKEA där vi köpte en ny rullgardin till sovrummet, en ny tvättkorg, några småhyllor till badrummet och flera förpackningar  med ’Kassett-lådor’. Efter IKEA åkte vi till BauHaus och köpte plankor till trätrall. Ett av två kollin med hyllplanen av ek hade levererats till posten i Storvreten, Tumba av den enkla anledningen att det var för stort för vårt vanliga utlämningsställe, så dit åkte vi. Det sista stoppet var vår egen Konsumbutik.  


Jag tillbringade en del av eftermiddagen med att montera ihop tvättkorgen och alla ’Kassett-lådor’. I morgon fortsätter jag att gå igenom vad som skall ligga i vilken låda och så ska jag beräkna hur många hyllplan jag behöver på varje sida om skänken.. 



Snart är klockan 22 och det är äntligen, ÄNTLIGEN svalare med rimliga 18 plusgrader. Innan vi åkte i morse, så kom en rejäl åskskur där regnet vräkte ned och det mullrade litet. Det rensade luften, men medförde att luften i stället blev varm och FUKTIG och det tycker jag är betydligt jobbigare.


Fridens.  
 
Gröngöling

Gröngöling

4 juli 2009 18:01

Hej igen. Jag var inte orolig för dig för jag satt och klickade på dina länkar och råkade komma in på er hemsida där din man hade skrivit att ni hade problem med ComHem. Smart av mig:) Men visst är det störande när det inte fungerar!
Nyckeln till frihet är en bra film, jag har nyss sett den. Och en ELO-skiva skulle jag också vilja ha!
Kram

http://grongoling.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards