Direktlänk till inlägg 30 maj 2009

En lördag i hänryckningens tid

Av Ewa - 30 maj 2009 16:18

Vi åkte till Skärholmen efter frukosten. Skärholmen verkar gå in för att ALLTID ha öppet, men det behövs väl en massa pengar för att finansiera allt det nya (se tidigare inlägg 'Jag undrar..'). Nåväl! Elin skulle köpa slip-in-skor - fixat! Pär skulle till Clas Ohlson för diverse prylar - fixat! Jag behövde ett par tunna innersulor till mina MBT - fixat! Specialschampo - fixat! "Capri-leggings" till kjol och bara fötter i sandaler - fixat! Sedan åkte vi till OnOff för att titta på mobil till Elin. Det verkar inte som att hon får tillbaka den hon tappade på Liseberg för en vecka sedan trots märket med "Ring det här numret!" som var fastklistrat på den. Hon får en ny mobil (den absolut sista som vi betalar; hon har redan fått Den Sista sängen, datorn och cykeln) som examenspresent. Medan Elin och Pär stod och fingrade på mobilerna, så styrde jag kosan mot DVD-hyllorna. OnOff har alltid lågpriskampanjer och det fanns det idag oxå. 2 filmer för 149 kr; "En geishas memoarer" och "Edward Scissorhands". Ett dyk in på Konsum oxå för mjölk, ägg, ananasjuice, choklad och en orkidé. De har en hel dröse med urfina orkidéer nu till mors dag och jag kunde inte låta bli.....


Jag har sett "...Scissorhands" en gång tidigare, men jag mindes inga detaljer förutom att den var för skruvad för min smak DÅ. NU tycker jag att den är väldigt bra! Skruvad på rätt sätt och sorglig.... Elin tyckte oxå att den var bra. Vi gilla Johnny Depp båda två! I just den här filmen är det faktiskt svårt att känna igen honom.... :-P


Rena rama sommarvädret med vansinnigt mycket sol och hela 23 plusgrader! Jag vet inte när vi hade en så fin pingst senast. Det blir nog en kvällspromenad efter middagen.


Fridens.



 
 
sara

sara

30 maj 2009 17:00

tack för kommentaren! Jo klart solen är bra för hyn.. men det är inte alltid sol.. och lever man i ett litet samhälle med ungdomar som aldrig haft en finne i hela sitt liv blir det inte lätt när snacket går om att man är äcklig..

http://sari.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

31 maj 2009 18:39

Just ja, du hade ju sett den filmen skrev du :-) Jag tycker att den är jättebra. Skruvad, ja. Och så söt. Dottern samlar ju på Depp-filmer och han har gjort en massa konstiga saker genom åren. Detta är inte en av de underligaste.

Kramar!

http://malmdamm.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards