Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Ewa - 2 maj 2009 22:58

Den positiva känslan som en riktigt bra film lämnar efter sig!

Jag är inte tvungen att vistas utomhus i all denna pollen.

Vår kyl & frys och våra skåp är välfyllda.

Skavsåren är på tillbakagång.


Fridens.


Av Ewa - 2 maj 2009 22:44

"Heartbreak girl" med Malin Åkerman som är en av dessa svenskar som har lyckats "over there". Egentligen heter filmen "Heavy petting" som i det här fallet inte har med sex att göra utan med husdjur ("pets"). Förmodligen tyckte någon att originaltiteln var i porrigaste laget och valde - inte en lam översättning - en alternativ titel. Malin Åkerman var med i en halvrolig film som heter "Heartbreak kid", så då är det så rackarns listigt att ge filmen den alternativa titeln "Heartbreak GIRL". Wow. Inte imponerad! Filmen imponerade inte heller. Har ni någon gång varit med om att inte känna det minsta sympati för filmens huvudperson? Att helt enkelt inte tycka om honom och att det inte beror på att det är meningen att han ska vara osympatisk. Den här huvudpersonen tyckte inte om hundar under den första halvan av filmen, så därför tyckte inte jag om honom. Jag gillar inte Malin Åkerman över huvud taget. En film som jag har sett och snart glömmer.


Vi såg även "Juno". En kanadensisk film om en 16-årig tjej som blir gravid. En oerhört varm film och så himla rolig. Inga moralkakor, pekpinnar eller sötsliskigt gullegull och det var bara en enda amerikanskt perfekt skådespelerska med. Resten var underbart vanliga människor! SE DEN, SE DEN, SE DEN!!! Himla skön musik oxå och den CD:n ska jag köpa. Filmen spelades in på vår DVD-spelare och ska brännas över på skiva och sparas för det är svårt att glömma en så underbar film.


Fridens.

Av Ewa - 2 maj 2009 15:02

I måndags promenerade jag. I tisdags gick jag ned till Konsum. Idag har jag gått till och från bilen. I övrigt har jag varit inomhus hela veckan med neddragna rullgardiner. Så fort jag går ut, så blir ögonen irriterade trots droppar och solglasögon. Efter att har varit inne i hela 3 dagar utan att ens ha hämtat posten, så började jag tvivla på om det verkligen var så mycket pollen ute. Idag åkte vi till Coop och storhandlade och det hörs ju att det inte är speciellt mycket tid utomhus, men det räckte. När jag kom hem, så sved ögonen och näsan var täppt. Enligt pollen-prognosen kommer det att vara fortsatt höga halter, så det kanske måste bli ytterligare lite värre innan det vänder och jag kan gå ut igen. Suck.


Skavsåren är ännu en anledning till att sitta inomhus. När jag gick till Konsum i tisdags (dagen efter, så att säga), så skar det som knivar i det största såret och jag haltade hela tiden. Idag kändes det bättre även om jag inte kan trava på som vanligt. När vi var på Coop, så hängde jag på kundvagnen med Pär och Elin sprang runt och plockade det vi skulle handla. Nu är skåpen knökfulla och hyllorna bågnar nästan. En trygg känsla.


Luftkonditioneringen i bilen är paj. För andra gången. Den sortens reparation är dyyyyyr. När man väl har blivit bortskämd med luftkondition-ering, så känns det hemskt att inte ha det. Det räckte med att åka fram och tillbaka till Coop och då har vi inte ens riktig sommarvärme än.... På måndag ska Pär lämna in bilen till doktorn och det var bl.a för att vi inte vet säkert hur lång tid reparationen tar som vi storhandlade idag medan vi har bilen kvar.


När man ser reklam för allergipreparat, så lovar den att jag, som allergiker, ska kunna vara utomhus som vanligt trots pollensäsong, men det måste gälla LINDRIGA allergiformer. Jag använder Cetirizin som är receptbelagt och starkare än de receptfria, men jag klarar inte av att vara utomhus utan att må tjyvens efteråt. Det suger!!


Livet går sin gilla gång hos våra 4-benta raringar. De kurrar i protest just nu eftersom Elin, som har sitt rum på andra sidan väggen, städar, flyttar möbler, poppar på stereon och är allmänt bullrig. Det är dax för kloklippning och det gäller för oss 2-beningar att komma ihåg det för, av någon anledning, så hjälper inte 4-beningarna till genom att påminna oss. Undrar varför? ;-)


Jag är pömsig.

Jag ska lura i soffan nu.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards