Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

Det känns som om jag har en hemlighet

Av Ewa - 25 maj 2009 15:26

Promenaden blev 65 minuter lång och den kändes genomgående lätt! Jag gick ut hårt och fick hejda mig själv för att inte tappa sugen, men samtidigt kände jag att det inte var någon fara, så jag ångade på utan problem. När jag gick hemifrån var det hela 19 plusgrader och när jag kom hem hade den stigit till +23 och hela tiden strrrrrrrålade solen. Svettigt! Det far omkring en otrolig massa maskrosfjun överallt och hela tiden och det gäller att hålla munnen stängd, så att inget slipper in. ;-)


Förbättrad hållning med 9%.

Aktiviteten av bakre lårbensmusklerna ökar med 19%.

Aktiviteten av sätesmusklerna ökar med 9%.

Aktiviteten av underbensmusklerna ökar med 18%.

Ökad aktivitet av magmusklerna och ryggmusklerna.

Belastningen på knä- och höftleder minskar med 19%.

Det här är effekten av MBT-skorna i siffror och det är imponerande med tanke på att det bara handlar om en annan sorts sula! Alla de här effekterna känner jag av. Faktum är att en MBT-promenad ofta känns mer i magmusklerna än vad styrketräningen på SATS gör. När jag är ute och promenerar och möter andra motionärer som stegar på med raska och långa kliv i vanliga träningsskor, så känns det som att jag har en hemlighet. Jag vet något som de inte vet och svaret sitter på mina fötter. Mina promenader blir mer effektiva tack vare specialsulan. Eftersom skorna inte fungerar ihop med gångstavar och jag därmed går miste om överkroppsträningen, så tröstar jag mig med att jag styrketränar och det är bara för mig att öka gångtempot för att hjärtat ska fåt sitt. Undrar om det behövs en ambassadör för MBT-skorna? Det känns som jag skulle passa för det med mitt evinnerliga skrivande om hur bra de är. ;-)


Fridens.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards