Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Gemensam nämnare

Av Ewa - 16 februari 2009 15:38

Jag har 29 bloggar som jag läser varje dag. Om jag inte räknar med Pärs och Elins bloggar, så blir det 27 stycken. Nu har jag roat mig med att räkna ut att hela 18 stycken av dessa 27 har husdjur i någon form! Till och med taxarna Malte och Snoken har djur, gosedjur. Det var när jag promenerade idag som hjärnan gick igång och jag började fundera på VARFÖR jag fastnar för vissa bloggar. Det finns många anledningar, men eftersom mer än hälften av mina favoritbloggar har husdjur, så är en av anledningarna given. Jag har ingen förståelse över för människor som inte tycker om djur. Jag har absolut förståelse för människor som inte har husdjur (anledningarna är många). Vi som har husdjur är förmodligen ett litet släkte för sig. Det är inget mysterium att så många av "mina" bloggare är djurägare! Ett gemensamt intresse. Min svärmor tycker att både kaninerna och marsvinen är himla goa medan svärfar inte verkar förstå vitsen med husdjur; de binder en vid hemmet eller så blir de sjuka hela tiden.  När de hälsar på här, så kan han stå och titta på våra grisar, men han har aldrig gosat med dem. Min svägerska, däremot, ligger dubbelvikt för att komma ned på deras nivå. Under alla år som jag har känt svärföräldrarna, så har det berättats hur svärfar fört kamper mot taxar och katter och sett de mer som skadedjur. Hur kan man ha den inställningen??


Jag mådde uselt när jag stack iväg på min promenad och jag ville vara hemifrån en bra stund, så jag satsade på längd i stället för tempo. Det blev 90 minuter (jag trodde att det tog längre tid). Vissa sträckor hade jag högt tempo, men mot slutet infann sig blytyngden i låren. När blytyngden infann sig, så kom jag till ett litet skogsparti där stigen var en enda lång isgata vilket gjorde att jag fick stega fram längs kanten och hålla fast i grenar som stack ut. Det visade sig vara bra för blytyngden lättade och den sista biten fick jag upp tempot igen. I början var snöfallet glest och i slutet var det tätt, men det var pudersnö som bara virvlade omkring utan att blöta ned mig. Mysigt. Nu är det mulet, -4 och flingorna faller glest och stilla.


Fridens.


PS. Jag vill ha en hund......



 
 
Nini

Nini

16 februari 2009 18:07

Vi har i perioder tänkt att vi inte ska ha fler djur. Men det slutar alltid vid att vi har tänkt. Det går liksom inte att vara utan...

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

T

16 februari 2009 19:50

Helt underbart fina tjejer du har! Vilket fint fotografi som fick alla här att leee.
:-D

 
Lena

Lena

16 februari 2009 20:04

Djur är så härliga!
Här hemma finns det ju många djur ; )

Hundrasen på bilden ser trevlig ut! Kanske vore nåt?

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
kapten

kapten

17 februari 2009 12:47

De som är anti mot husdjur måste ha någon verklig tråkig händelse bakom sig... Tycker synd om dem och vad de missar

http://kaptenkrok.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokis matte

17 februari 2009 13:23

90 min, härligt! avis, ja kan inte gå så länge då säger kroppen tack o gonatt...
å vilken go liten tibetansk tempelhund!! vi hade en jätterar o lydig sån som granne i småland tillika malte o snokens bästa kompis! trevlig hundras!hårar dock som bara den...
ja jag fattar inte heller hur man kan tycka SÅ illa om djur...hmmm....
kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards