Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Sanningens minut

Av Ewa - 3 februari 2009 23:51

Sussie utamanade mig om vanor och ovanor. Ojoj.


4 vanor

1. Jag sover med öronproppar och har gjort det ända sedan Elin var en spädis.

2. När jag ska gå ut tar jag alltid på mig skorna först.

3. Jag säger alltid "Hallå, alla små!" eller "Hejdå, alla små!" till marsvinen när jag kommer hem respektive går ut.

4. Jag sover aldrig på mage.


4 ovanor

1. Jag har väääääldigt svårt att låta bli sårskorpor.

2. Jag vill alltid köpa något smaskens på Konsum efter en promenad och för en ständig kamp mot den ovanan.

3. Jag har svårt att kompromissa.

4. Jag har inte tålamod att tömma en förpackning helt t.ex. tandkräm innan jag vill börja på en ny och fräsch.


Jag utmanar alla som känner sig modiga nog att lämna ut sig själva.... ;-)


Fridens.

 
 
Reneth

Reneth

4 februari 2009 10:30

Hur vågade du sova med öronproppar när du hade en liten tjej undrar jag då som är sådan hönsmamma att jag inte sover för vi har små valpar som låter lite i sovrummet. Måste kolla att allt är OK i ett i ett. Så gjorde jag med barnen också, men vi hade många så när jag ammade vaknade jag på spädbarnet och min man vaknade på de större barnen. En smart och bra deal som vi hade under typ tio år eller så.. Men på valpljud vaknar han och det ska han inte heller

Kram
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Jag själv

Jag själv

4 februari 2009 12:03

Reneth: jag mådde väldigt dåligt när Elin var en spädis och mådde ännu sämre pga sömnbrist. Pär tog nattskiften och jag fick sova med proppar.

http://fundringar

 
Sussie

Sussie

4 februari 2009 16:39

Själv sover jag med EN öronpropp, svårt att släppa kontrollen helt ;o) Somnar på höger sida så proppen sitter i vänster öra, då är jag inte helt avskärmad från yttervärlden.
Men när det är valpar i sovrummet sover jag utan propp och *med ett öga öppet*...hur man är!

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

4 februari 2009 19:18

Jag önskar att jag kunde sova med öronproppar, men jag får panik om jag inte hör ljuden omkring mig. Tyvärr är jag lättväckt och vaknar av minsta pip. Så jag sover sällan mer än någon timme i stöten. När vi har en valpkull sover jag alltid minst i tre veckor hos tik och valpar.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards