Alla inlägg den 5 april 2008

Av Ewa - 5 april 2008 19:43

Nope, jag fick inte på mig jeansen i garderoben. Kalla fakta. Jag är inte den sortens människa som kan ge sig 17 på att gå ned i vikt i syfte att komma i ett visst plagg. Jag behåller jeansen och kanske kommer jag i de om några månader, men tills dess är jag i behov av kläder som sitter bekvämt och det är några storlekar större. Tro det eller ej, men jag är smått trött på mjukisbyxor. Besviken - ja. Självömkan - nej för det är helt och hållet mitt eget fel. Nu har jag och resten av familjen förnyat garderoberna med hjälp av Ellos.

Nu har jag bestämt mig för att följa med till Italien. Lättnaden kom som ett brev på posten dels tack vare själva beslutsfattandet och dels för att jag inte tillåter mig själv att gå miste om det. Lite pirrigt oxå för om tre veckor är vi där!


Ciao!

Av Ewa - 5 april 2008 15:51

Träning: promenad 55 minuter i lunk-tempo. Inga stavar denna gång eftersom den rätta orken saknades; hela familjen vaknade med lätt huvudvärk och halsont. Det var i alla fall väldigt skönt att komma ut!


I övermorgon har jag tid hos min husläkare för att prata om bl.a Italien-resan. I skrivandets stund lutar jag åt att följa med. Jag ska fråga henne om jag kan hoppa över en vecka vad gäller fyra av medicinerna (jag äter åtta olika varje dag - det är inte klokt!), så blir packningen avsevärt mindre. Jag måste prova byxor oxå. Jag har inte haft "vanliga" byxor sedan september och jag kanske inte längre kommer i de som hänger i garderoben.....


Det verkar som om jag har ramlat ur min läs-period. "Barins triangel" består av tre separata berättelser och jag har stretat med den första hela den här veckan nu; jag lyckas inte hålla igång läsandet och får därför inte upp intresset och så är den första delen inte bra heller. Jag får helt enkelt hoppa vidare till nästa och se om den är bättre.


Nu har det gått en hel vecka sedan Lotta opererades och hon mår prima bortsett från att hon är trött och vilar mer än tidigare, men det är nog ingen fara. På tisdag ska vi på kontroll hos veterinären och då ska vi fråga när hon får bada för hon börjar bli unken....


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards