Direktlänk till inlägg 28 juni 2008

Sköna lördag

Av Ewa - 28 juni 2008 12:47

Jag kom hem för en stund sedan och, banne mig, om jag inte hann med att sakna fyrbeningarna de tre timmar jag var borta! Jag kan i och för sig sakna de när jag är ute och promenerar. Eller sitter i vardagsrummet. :-P


Om jag lutar mig åt vänster och håller mig i bordet för att inte dråsa i golvet och kikar snett uppåt genom det tjocka, gröna lövverket, så ser jag blygrå moln. Det har slutat fläkta och är helt stilla. Termometern visar +20 och det var ganska klibbigt ute. Lite åska kanske? Pliiiiis....


Två nagellack till tånaglarna i väldigt metallic-lila och -rosa. Redan när jag betalade visste jag att jag skulle få problem att välja, så jag har bestämt mig för att måla en nagel lila, en rosa, en lila osv. Piffigt!

Den andra delen om Harry Potter som ljudbok - de är rena höjdarena!

Mer av det supergoda, busfärska brödet från Hötorgshallen och nu finns det några vallmo-flätor kvar i frysen.

En liten påse med brända mandlar, en liten påse med kolor och en liten påse med hallon-karameller från P&B som oxå finns i Hötorgshallen.

På väg till Centralen och tåget hem kunde jag inte låta bli att drutta in på "Berry" på Gamla Brogatan. En riktig pryl-affär som är bra när man är på presentjakt. 50% rea på ett stort, tjockt utsirat blockljus i brunt och ett fat som det kan stå på. "För egen njutning" som kassörskan konstaterade när jag tackade nej till presentinslagning.

Jag hade nästan en halv timme kvar innan pendeltåget skulle ta mig hemåt. Jag hade dessutom pengar kvar och i stora central-hallen ligger en Pocket Shop..... Jäpp, det bidde en bok oxå.

Jag har FORTFARANDE pengar kvar och det är det perfekta slutet på en shopping-tur, tycker jag. Tralala.


Min absoluta favoritstund närmar sig.

Lunchen.

En kanna te, busfärskt bröd med smör och Arboga-pastej och några små youghurtar med frukt.

Till det DDD och JR:s senaste hyss.

Heffaklumpen, kuddar och filt och så ska jag ju tända mitt nya ljus.

Det är min sköna lördag!


Fridens!

BloggRegistret.se  
 
Frump

Frump

28 juni 2008 16:07

Fiffigt att måla varannan tånagel...

Ha en underbar helg, kramen!

http://Frump.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

28 juni 2008 19:34

*Skrattar* när det gäller nagellacket.
Linnea skulle ha hjälp att måla naglarna inför att hon skulle bo några dagar hos min moster B.
Vi hade lite bråttom och hon kunde inte välja mellan mörkrosa och blått så det fick bli varannan nagel.Så det löste sig bra.
Blir ju rätt piffigt det med så du blir säkert jätte fin.

Kram Åsa

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

28 juni 2008 22:22

Låter som du haft en trevlig dag, hoppas kvällen blev lika bra! :)

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
margus

margus

29 juni 2008 08:18

Varannan nagel i olika färg...! Ja, vi har våra olika knep för sätta sprätt på tillvaron. Blir glad när du låter glad!
Hoppas du haft/har en skön helg.

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards