Direktlänk till inlägg 11 juni 2008

Det bästa ljuset

Av Ewa - 11 juni 2008 12:18

Jag promenerade i 55 minuter. Jag blev lite förvånad att det tog så lång tid för den sträckan brukar jag klara av på kortare tid, men det är bara att inse fakta: jag har förlorat den lilla form jag hade.


När jag gick hemifrån, så verkligen HÄNGDE regnet i luften, men det kom bara några droppar. "HA!", tänkte jag "min regnjacka är SÅ bra att den håller regnet kvar i molnen! HA!". När jag hade kommit lite längre än halvvägs, så började det regna mer än några droppar. Jag knäppte ihop regnjackan och drog upp huvan över kepsen. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!" tänkte jag och kände mig väl förberedd. Regnet tilltog i styrka och det smattrade mot huvan. Det ökade på ännu mer - åskskur utan åska - och jag fick höja volymen på MP3:n. Hade jag vetat hur kraftigt regnet skulle bli, så hade jag nog tagit regnbyxorna oxå. Som det var nu hade jag mjukisbyxor som sakta men säkert blev allt blötare. Äsch, jag var ju på väg hem, så det gjorde inget och byxorna behövde ändå tvättas (de snurrar runt i maskinen just nu).

 

Jag ÄLSKAR det ljuset som är idag med grå-blå tjocka regnmoln som döljer den egentliga ljuskällan och gör att ingenting får någon skugga. Har ni lagt märke till det? Det skuggfria ljuset. Perfekt att fotografera i. Vilken otrolig grönska det är nu! Allt har piggat på sig efter de välbehövliga skurarna.


Beställningen med CD-skivorna kom igår och Pär "sög" in de i vårt nätverk, så att jag kunde flytta över önskade låtar till min rosa musikmaskin. Nu har jag mycket bra musik och det finns dessutom låtar kvar att ta av.


Om en stund ska jag ta min lunch-macka och te och se vad JR hittar på för hyss i dagens avsnitt. Senare har jag en burstädning att se fram emot. :-P Det är egentligen inte så jobbigt och grisarna håller mig sällskap på sitt alldeles speciella vis.


Fridens.

BloggRegistret.se  
 
margus

margus

14 juni 2008 20:32

Härligt att du får tag i de låtar du önskar. Fast för min del skulle jag inte kunna ha musik i öronen när jag är ute i naturen. Då vill jag njuta av naturens alla ljud. Men vi är alla olika, och lever i ett fritt land.

http://margus.bloggagratis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards