Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Oväntad present och blått, blått, blått

Av Ewa - 23 april 2008 16:53

Att åka kollektivt med Det Arbetande Folket är.......trångt. Eftersom jag bor relativt långt ut på pendeltågslinjen och därmed är i början av rutten, så fick jag i alla fall sittplats. Snett till höger om mig satt ett fyra invandrar-män och jag förstod ju inte ett ord av vad de sa, men de skrattade mycket och en av de skrattade så han låg dubbelvikt. Jag kände att mina mungipor åkte upp av sig själva eftersom skrattet är ett underbart smittande ljud!


Hos läkaren fick jag den vanliga dosen med tuppkams-extrakt, men även cortison för säkerhets skull med tanke på resan. När jag skulle betala, så sa han att han bjöd på det den här gången (kling! 50 kr sparade). Jag påminde honom om att jag skulle betala FÖRRA cortisondosen idag, men han hade ingen växel, så den bjöd han oxå på (klingkling!! 50 kr till sparade). Jag tackar och bugar.


Sedan linkade jag iväg till tunnelbanan och åkte till min frisör. Klockan var bara 9.05 när jag klev in genom dörren, men jag var inte först! Hur många gånger har ni kunnat hälsa på frisören med "God morgon!"?. För mig var det första OCH ENDA gången. Det var för tidigt för att kännas normalt även om jag uppskattar att hon kunde flytta min bokade tid. Nu är jag åter snaggad och det blev SÅ BRA och det är SÅ SKÖNT! Jag beställde nästa klipptid och bokade även in Elin hos frisören i stolen bredvid. När det, så småningom, blir dax, så har Elin sommarlov och midsommaren ligger runt hörnet. Hej, vad tiden går!


Jag knallade hundra meter till Rosies förra arbetsgivare, Klippoteket och köpte mitt special-schampo och serum. När jag kom hem såg jag att jag hade glömt köpa vax. Alltid är det något. "Det man inte har i huv'et får man ha i benen" och med mitt taskiga närminne (härregud - håller jag på att bli senil??!), så blir jag trött i fötterna och när det jag har glömt att köpa inte finns på hemmaplan....... Jämmer och elände.


Efter en sväng till Konsum (för att köpa bl.a sopsäckar som vi glömde när vi handlade i måndags......) och med solbrillorna på, så var jag tvungen att stanna till och bara glo på den sanslöst himmelsblå och fullständigt molnfria himlen. Waow!


Ciao!

 
 
antigone

antigone

23 april 2008 20:53

Låter som en himmelskt härlig dag!*ler*

http://www.antigone.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards