Direktlänk till inlägg 16 april 2008

Olika sorters vårtecken

Av Ewa - 16 april 2008 16:15

Tussilago. Blåsippa och vitsippa. Snödroppar. Knoppande träd och buskar. Späd grönska. Det första gröna gräset. Olika sorters fågelkvitter (jag är usel på att namnge fåglar). Ljudet av sommardäck som inte är lika rasslande eller smattrande som ljudet av vinterdäck. Fyllon som sitter på parkbänkarna. Det är ljust till klockan 20. När solen skiner syns det hur lortiga alla fönster är. Bantningstips inför badsäsongen på tidningarnas löpsedlar. Bilarna som sopar upp vinterns grus vilket även innebär att från och med NU ska det inte komma mer snö som fastnar på marken! Början till allergiklåda i ögonen. Husägare som trimmar sina fruktträd.


Träning: promenad i 65 minuter. Tungt. Mot slutet sjönk farten från normal till lunk för att sluta i knapp styrfart. Jag hade CD-boken i stället för MP3:n och visserligen är själva boken bra, men det går inte alls lika bra att få igång något egentligt tempo till berättande jämfört med till musik. Det gör jag inte om - det var inte lika roligt helt enkelt!


Mer än så har jag inte att förtälja idag.

Ciao!

 
 
sus

sus

16 april 2008 17:45

Poetisk beskrivning av VÅREN!
Och träning är nog bäst med "peppmusik"
Men du är duktig som kämpar på *skickar en lyckospark*
kramen!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
malin

malin

16 april 2008 20:55

Du är vansinnigt duktig med dina promenader!!!!
Så böcker i mp3:n är ingen bra ide´?
Ja, ja, jag ska prova i allafall.
Även om jag knappt har styfart är det bra mycket bättre än soffhörnet till att börja med ....

http://pillris.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards