Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Varför välja.......

Av Ewa - 3 april 2008 20:50

.....när jag kan få både och?

Jag lyckades snusa i soffan en hel timme innan jag åt frukost och sedan tog med mig stavarna på en promenad. 50 minuter blev det.


Pär var med Elin på utvecklingssamtal idag och när det gäller det betygsmässiga, så ligger hon bra till. Fortsättningsvis kommer Elin att kunna säga till om hon upplever omgivningen som alltför stökig och får då flytta till ett lugnare rum. Bra! Hennes lärare i svenska anser att hon borde bli mer "muntlig" på lektionerna (i det skriftliga ligger hon på topp) och hennes mentor ska vidarebefordra att läraren ifråga får ordna mindre grupper för att det ska bli en möjlighet. Vi fick dessutom löfte om att dessa arrangemang fortsätter även i nian. Bitter och luttrad som jag är, kan jag bara säga att jag tror det när jag ser det!


Deklarationsblanketterna har anlänt. De senaste åren har jag deklarerat via sms och det gör jag i år med. Det finns inget hopp om återbäring före midsommar eftersom Pär fick ungefär samma summa i restskatt som jag fick i överskott. Suck.


Fridens.

 
 
malin

malin

3 april 2008 21:43

jamen, det LÄT i alla fall bra.
Synd att man inte kan tro nåt förrän man ser bevis bara....
Min erfarenhet av skolan är densamma,så jag förstår dig.
Skönt att hon ligger bra till betygsmässigt, det räcker att ha en sak att oroa sig för .

kram

http://pillris.blogg.se

 
Marianne

Marianne

3 april 2008 23:45

Hoppas Elin ska få den hjälp och stöd som hon blivit lovad. Men jag förstår att du känner en viss misstro.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
antigone

antigone

4 april 2008 11:31

Typiskt med skatten och det är oftast när man verkligen behöver dem som mest man får minst eller ingenting.

Förstår din misstro in i själen. Kan riktigt känna den. Har själv haft ett helvete med vissa delar av skolan gällande barnen och nu när jag själv spenderar mkt tid på lärareutbildninge förstår jag varför......en dag skulle vi skriva upp olika samhällsproblem i ett enda ord på vita tavlan. Många skrev: klimatproblematiken och andra oroväckande saker. Själv valde jag:
-inskränkta och oengagerade lärare i skolan

Kan ju meddela att det inte blev populärt på lärareutbildningen. MEn man ska väl vara ärlig, eller hur?
Har följt en del av Elins utsatthet i din blogg och ni har verkligen stöttat henne på ett fint sätt.

Ha en underbar helg!

http://www.antigone.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards