Direktlänk till inlägg 31 augusti 2007

Freedaag!!!

Av Ewa - 31 augusti 2007 12:49

Även om det är flera år sedan jag var ute i arbetslivet, så uppskattar jag den speciella fredags-känslan; om inte annat, så är Pär och Elin ofta på ett strålande humör.


Jag kom hem från SATS för en stund sedan och sitter och pustar lite. Om en stund ska jag göra en kanna te och någonting att äta. Träningen gick väldigt bra och jag känner redan nu att träningsvärken inte kommer att bli lika tuff. Jag körde samma program som i måndags dvs halv-fart, men nästa gång ska jag öka på så att jag kör fullt program. Det var lite mer folk idag och några "stammisar". Efteråt gick jag till Body Shop och köpte två cerat gjorda på hampa och till apoteket och köpte ansiktskräm och värktabletter.


I brevlådan låg ett brev till mig som kom från Kiruna Kyrkliga Samfällighet. Det innehöll en ursäkt från fastighetschefen angående gravsättningen av pappas urna. Förklaringen är införandet av nya rutiner och personal och det är, som han skriver i brevet, en förklaring om än ingen ursäkt. Det som inte kan förklaras är VARFÖR gravsättningen blev framflyttad och av vem? Nu är pappas urna i alla fall på plats bredvid mammas. En viss ordning är återställd.


På tal om begravningar, så står det en hel del om att det är tio år sedan prinsessan Diana dog. Faktum är att hon dog endast ett par dagar efter att min mamma dog och att deras begravningar var på samma dag. Min enda kommentar till prinsessan Dianas död är att den var tragisk och om det nu VAR journalisterna som jagade dem, så borde skandalpressen att tagit åt sig mer än vad den har gjort. Min reaktion till dagens artiklar är ologisk för jag vill bara ställa mig och ropa: "Hallå - min mamma dog samtidigt och inte blir det något ståhej om det!!". Jag kan inte fatta att det har gått TIO ÅR... :(


Över till något helt annat: nu har jag läst ut "Låt den rätte komma in" och den var BRA hela vägen, men jag tycker att det var för mycket snaskiga detaljer (på det viset påminner det mycket som Stephen King).


Pär ska hämta de nya böckerna på väg hem från arbetet. Tack vare ett kollinummer och Postens paket-sök, så kan jag se att paketet redan finns hos vårt postombud.


Adjö.

 
 
BLomst

BLomst

31 augusti 2007 13:17

Du er kjempeflink til å trene!

De søte marsvinene - er de dine?

Ha en feiende flott fredag (:

http://blomst.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards