Direktlänk till inlägg 25 augusti 2007

Opålitlig eller felkalibrerad

Av Ewa - 25 augusti 2007 16:17

Idag var det SKÖNT att promenera!!

Jag kände att orken var tillbaka och fick upp farten ordentligt. Det var premiär för ett par byxor som jag beställt från Ellos; träningsbyxor i unisex-modell med inställbar resår i bensluten och de var sköna. Jag blev inte alls lika varm eller svettig som jag blir i vanliga byxor. Min stegräknare. Jaa.... Först satt den på kanten till fickan och gav inte utslag. Sedan flyttade jag upp den till linningen och då fungerade den igen. Vi promenerade i 75 minuter och stödhandlade lite på Konsum på hemvägen. Vid affären tog jag loss stegräknaren och konstaterade att den visade 3041 steg exklusive de jag missade i början. När vi var hemma igen hade den räknat ytterligare elva steg. Endast elva steg och nog är det längre än så från affären och hem. Är den så känslig att den måste sitta fast på millimetern på samma ställe om den har tagits loss? Sträckan var, enligt räknaren, 1.8 km vilket inte stämde. Förbrukade kalorier var 92 vilket inte heller verkar rimligt. Tur för mig att jag är gift med en civil-ingenjör som är ett geni vad gäller tekniska prylar!


Nu har jag läst ut "Fördömda" av Johanne Hildebrandt och den var helt ok. Jag hade verkligen LUST att läsa för annars hade jag inte avslutat den. Hon jämförs med Stephen King, men det håller jag INTE med om. Vill man läsa en svensk SK, så ska man läsa Johan Ajvide Lindqvist - det är ruggiga böcker det! Jag läser förresten om "Låt den rätte komma in" av ovan nämnde svenske författare. Vid första försöket fick jag inget grepp om den pga dålig koncentration (vi satt på Arlanda i 14 timmar eftersom vindrutan på "vårt" plan hade gått sönder och planet som skulle frakta den nya rutan kraschade.....), men nu går det bättre i hemmets lugna o-ruggiga vrå.


Nu har jag tvättat håret en gång med Kerastase-schampot och använt serumet under två nätter + en morgon och klådan är betydligt lindrigare. Det känns skönt och det är en lättnad oxå med tanke på vad de kostade... 


På tal om träningskläder så finns det ju MYCKET ÖVRIGT ATT ÖNSKA vad gäller utbudet. Träningskläder för damer innebär tajta tröjor som knappt räcker ned över magen och tajta byxor som avslöjar ALLT (om de är i spandexliknande material) eller som jag inte kan röra mig fritt i. Om jag handlar på herravdelningen, så är tröjorna något rymligare, men de är ändå trånga över bröstet och ärmarna skulle passa en orangutang. Byxorna är så låga i midjan att de är halvvägs ned över rumpan när jag har suttit ned. De FÅ plagg som jag har sett och som är sydda för oss lite större s.a.s är ofta i skit-tråkiga och mörka färger (som ska göra att jag ser mindre och smalare ut eller...?). Blä! Jag är kanske FÖR självkritisk, men jag kan inte träna på SATS med en tröja som inte går ned över bilringarna eller byxor som sitter som korvskinn. Det är ju inte bekvämt heller. Vi som tränar för att SÅ SMÅNINGOM  komma i dessa små, färgstarka träningskläder,  vad ska VI ha på oss???


Adjö.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards