Direktlänk till inlägg 3 augusti 2007

Familje-fredag

Av Ewa - 3 augusti 2007 17:18

Jag glömde att blogga igår bara för att jag sögs in i min nuvarande sims-familj. Alla som spelar eller har spelat Sims vet att det ibland är svårt att hitta ett bra tillfälle att avbryta och jag lyckades inte förrän klockan 00.30 Det var ju roligt att spela oxå, förstås.


Igår kändes det som att förkylningen var på reträtt och jag fick visioner om att gå en promenad idag. Eftersom jag sov dåligt i natt och det regnade idag, så blev det inte mer än just en vision.


Idag har jag inte gjort så mycket. Tvättat litet och spelat Sims. Elin och Pär gjorde några ärenden bl.a till apoteket för att hämta ut ett förnyat recept av dunder-medicinen Cocillana-Etyfin och så stöd-handlade de på Konsum inför bilturen i morgon. Klockan sju, senast,  kommer de att åka till Stockholm för att plocka upp kusinen Freddie + mamma och sedan vidare till Grövelsjön. Kusinen Oskar + pappa åker tåg pga platsbrist i bilen, men de återförenas ju senare. Jag får vara helt människo-solo (jag har ju mina älskade grisar) i en vecka igen och det är både bra och dåligt. Det är alltid skönt att få vara ensam, men efter den senaste eremit-perioden, så är behovet inte lika stort.


Efter ungerfär ett års funderande fram och tillbaka, så har jag, med hjälp av Pär fattat ett av de större besluten i mitt liv: jag ska genomföra en fett-sugning inklusive en bröst-reducering. Mina känslor är fortfarande kluvna och jag kan inte låta bli att tänka på den sortens operation som ett fusk eller en genväg i kampen mot övervikten. Samtidigt så vet jag att det är en del av fettet som jag inte kommer att bli av med och som var kvar även när jag lyckades bli av med 12 kg. Fetman sitter på magen och är av den ärftliga sorten och jag har fått den från min pappa. Den sjätte september ska jag prata om allt det här med min husläkare, men innan dess tänker jag boka tid för ett rådgivande samtal hos Kirurgcentrum i Stockholm.

Jag VET att operationen inte kommer att lösa några problem.

Jag VET att jag inte kommer att må bra för resten av mitt liv vad gäller depressioner.

Jag VET att jag aldrig mer kan tillåta mig att öka i vikt när jag väl har genomfört det här.

Men jag VET OXÅ att mina knän kommer att må bättre när belastningen minskar och jag VET OXÅ att jag kommer att må psykiskt bättre även om jag inte blir frisk.


Det blir familje-mys ikväll med start klockan 18.55 Prick. ;)

Två avsnitt av "Cosby" (en serie som jag uppskattar mer och av andra anledningar nu när jag är vuxen och själv har barn), ett avsnitt av "Reba" som helt enkelt är skit-kul och efter det ska vi se "The lady in the water" och det är en film av  M Shayamalan som gjorde bl.a "Sjätte sinnet". Jag ÄLSKAR hans filmer! Elin har sett "The lady..." med mig, men för Pär blir det premiär och det behövs inte mycket för att han ska tycka att det är läskigt, så jag får kanske hålla om honom lite extra i natt.....


Slut för idag.

 
 
Ingen bild

Minskat DD-B

10 augusti 2007 08:37

Känner inte dig så jag vet ej alls hur du ser ut, men jag skulle rekommendera att du isåfall fettsuger magen först, därefter reducerar kroppsvikten till att bli < 25 BMI innan du fixar brösten. Annars kommer de senare aldrig att bli speciellt bra. . .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards