Direktlänk till inlägg 9 september 2014

Sovrumsgarderoben del 2

Av Ewa - 9 september 2014 21:13

Idag kom skjutdörrarna till garderoben och Pär och jag höll på nästan 3 timmar för att få dem och gaveln på plats, men nu står den där - garderoben. 1 månad och 6 dagar tog det vilket är 1 månad för mycket enligt mig och den mesta tiden har gått till att vänta. Vi satte igång direkt när Pär kom hem från arbetet och hoppade över middagen vilket gjorde att när den andra och sista dörren äntligen kom på plats var blodsockret farligt nära irritationsnivå. Det är detaljer kvar. Små detaljer som t.ex att sätta dit "positionsstoppar" som gör att dörrarna stannar kvar i stängt läge. Vi ska oxå tapetsera gaveln och spika fast golvlister och så kommer vi att sätta upp klädkrokar. Fördelarna med att garderoben inte har handtag är att Pär inte kan hänga den ena tvättade, men ostrukna skjortan efter den andra utanpå garderoben. Kanske hänger han de på klädkroken i stället...... (Pär - detta var inte ett tips utan en farhåga!!)


Så här blev det!

   


 


Klädkrokarna är av ek och de hittade jag hos Designonline.


    

 
 
Snöflinga

Snöflinga

10 september 2014 10:53

Supersnyggt!

Vi har vanliga garderober, ingick i köpet när man beställde huset, men vi har satt dem så att vi lätt kan byta ut mot skjutgarderober, känns som att man får mer plats då - men det får bli längre fram i livet :)

http://snoflinga.blogplatsen.se

Ewa

10 september 2014 15:55

Skjutdörrar är platsbesparande, men jag var hela tiden tveksam till att vi skulle sätta dem på plats själva. Det är ok att spika upp en hylla, men en inbyggd garderob..... Nu står den där och så vida inte alltihop rasar samman lär den få stå kvar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards